Halkbank İnternet Şubesi Kişisel Güvenlik Ayarlarınız ile daha da güvenli !
Son yıllarda internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte internet bankacılığı kanalı ile yapılan işlemlerin de kullanımında büyük bir artış görülmektedir. Bu sebeple Internet üzerinden alışveriş, yatırım ve bankacılık gibi hizmetlerin güvenliği çok daha önemli hale gelmiştir.
Bilgi güvenliğiniz açısından Bankamız adı ve logosu kullanılarak Bankamız tarafından gönderilmiş gibi gösterilen, dolandırıcılık amaçlı SMS, e-postalarda ve Bankamız adına açılan sahte sosyal medya hesaplarında yer alan linkleri tıklamayınız.
Bankamıza ait sosyal medya hesapları aşağıda yer almaktadır:
Halkbank Sosyal Medya Hesapları için tıklayınız.
Halkbank; İnternet Şubesi'ne giriş için, hiçbir zaman cep telefonuna ait marka ve model gibi bilgiler talep etmemektedir. Tüm bilgiler güvenli giriş ekranlarından yapılmaktadır. Pop up olarak açılabilecek herhangi bir ekrana bilgi girişi yapmayınız.
Halkbank müşterilerinin güvenliğini her zaman ön planda tutmakta olup, bu kapsamda çalışmalarını sürdürmektedir.
Bankamız kanalları aracılığıyla gerçekleştirilen tüm bankacılık işlemlerinin kaydı sistemlerimizde tutulmakta olup, bu kayıtlar müşteri bilgilerinin gizliliği kapsamında güvenli ortamlarda saklanmaktadır.
Zaman Kontrolü Uygulaması
İnternet Şubesi'ne girdikten sonra 10 dakika içinde işlem yapmaz iseniz, sizin güvenliğiniz için otomatik olarak Dijital Parola giriş ekranına çıkartılırsınız. Yeniden işlem yapmak için tekrar müşteri numaranızı, Dijital Parola’ nızı ve tek kullanımlık şifrenizi girmeniz gerekir. Böylece bilgisayarınızın başından ayrılsanız bile bir başkasının işlem yapmasını engellemiş olursunuz.
Bilgilerin bütünlüğü ve güvenliğini sağlıyoruz
Halkbank İnternet Şubesi ile sizin bilgisayarınız arasındaki verilerin gizliliği ve bütünlüğü TLS (Transport Layer Security) 1.2. 256 bit şifreleme ile korunmaktadır. Giriş sayfasında adres alanında Digicert’ten alınmış sertfiika bilgilerinin yeşil renkte olduğu kontrol ediniz. Halkbank Internet Şubesi’ne girişte, müşteri numarası/TCKN ve Dijital Parola giriş ekranında adres çubuğunda yeşil renkte görünen alanda kilit işaretine tıkladığınızda sertifika bilgilerini görüntüleyebilirsiniz.
Güvenli Çıkış
İnternet Şubesi’nde işlemlerinizi tamamladıktan sonra çıkmak istediğinizde sağ tarafta yer alan “Güvenli Çıkış” uygulamasını kullanmanızı öneriyoruz. Halkbank İnternet Şubesi'ne girdikten sonra 10 dakika içinde işlem yapmaz iseniz, sizin güvenliğiniz için otomatik olarak şifre giriş ekranına çıkartılırsınız.
İnternet Şubesi Güvenli Kullanım Kılavuzu
İşlem ve Hesap kısıtlama: İnternet Şubesi'nde kullanmak istemediğiniz hesaplarınızı veya İşlem tiplerini, isterseniz şubeden Müşteri temsilcinizin yardımı ile, isterseniz 0850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak, isterseniz İnternet Şubesi Ayarlarım Bölümünden kısıtlayabileceksiniz.
İşlem Limitleri: İşlem tiplerini veya hesapları kısıtlamak istemiyorsunuz ama günlük belli bir limitin üzerinde risk almak istemiyorsunuz; bu durumda işlem tiplerine göre istediğiniz günlük limiti (banka genel limitlerinin altında) kendiniz belirleyebilirsiniz.
SMS Talimatları: İnternet Şubesi'nden, Halkbank Mobil’den, 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’dan veya şubenizden SMS bankacılığı hizmeti talimatı verdikten sonra, belirlediğiniz işlemler için cep telefonunuza SMS ile bilgi gelmesini sağlayabilirsiniz. Böylece siz bilgisayarınızın başında olmasanız da gerçekleşen işlemler SMS ile cebinizde.
SMS Şifresi ve Mobil Onay ile güvenliğinizi artırdık
SMS Şifresi: İnternet Şubesi girişinde tek kullanımlık şifre yöntemlerinden biri olan SMS şifresi ile İnternet Bankacılığı hizmetleri daha güvenli hale gelmiştir. Ayrıca İnternet Şubesi'nde belirli parasal işlemlerinizi de tek kullanımlık SMS şifreler ile onaylayabileceksiniz.
Mobil Onay: Halkbank Mobil’i kullanan müşterilerimiz, Halkbank İnternet Şubesi ve Halkbank Dialog’a girişlerini ve bu kanallardan SMS şifre ile gerçekleştirilen işlemlerini SMS şifre yerine Halkbank Mobil Onay ile gerçekleştireceklerdir.
Ücret: SMS Şifresi, SMS aracılığıyla Türkiye Halk Bankası A.Ş tarafından gönderildiği için, tamamen ücretsizdir.
Truva (Trojen), Key-Logger, Screen Logger gibi Programlar
Size faydalı ve ilginçmiş gibi görünen ancak bilgisayarınıza yüklenip çalıştırıldığında zarar veren yazılımlardır. Zararsız bir programın (oyunlar, anlık bilgi veren yazılımlar, vs) içine ek olarak yerleştirilebilirler veya Truva yazılımının başka bir şeymiş gibi görünmesi sağlanabilir.
Keylogger, bilgisayar kullanıcılarının internette dolaşırken, klavye kullanarak girdikleri bilgileri kaydeden ve bu bilgileri kötü niyetli kişilere gönderen bir yazılım türüdür.
Keylogger yazılımları, yeterince korunmayan bilgisayarlara korsanlar tarafından sistem açıklarından yararlanılarak uzaktan yüklenebileceği gibi kullanıcı tarafından oyunlar, e-postalar, vs aracılığıyla farkında olmadan da yüklenebilir. Keylogger yüklenmiş bir bilgisayardan internet şubesine giriş yapıldığında kullanılan tüm bilgiler korsanlar tarafından ele geçirilebilir.
Screenlogger, keylogger ile aynı prensipte çalışan ve klavye tuşları yerine ekran görüntülerini kaydeden bir yazılım türüdür. Bilgisayarınızda mouse ile tıkladığınız her anın resmini çekerek kaydeden bu programlar sayesinde sanal klavye kullanılarak girilen bilgiler de ele geçirilebilmektedir.
Phishing (Olta Saldırıları)
İnternet suçları arasında en yaygın ve tehlikeli olanlarından biridir. Bu saldırıların amacı bireylerin veya kurumların finansal işlem yapmak için kullanılan bilgilerini çalmaktır.
Sahtekarlığı gerçekleştirecek kişi/kişiler; bir banka, kart şirketi veya finansal işlemler gerçekleştiren bir finans şirketinden geliyormuş gibi hazırladığı sahte e-postayı, elde edebildiği tüm e-posta adreslerine gönderir. E-postanın konusu; müşterilerin bilgilerinin güncellenmesi veya şifrelerin değiştirilmesi amacı içeren ifadelerden ve ilgili kurumların sayfalarının birebir kopyası şeklinde görünen internet sayfalarına giden linklerden oluşmaktadır.
Bazı müşteriler, tehlikenin farkında olmadan, istenilen bilgileri doldurarak e-postalara cevap verirler. Bunun sonucunda, müşterinin kişisel bilgileri ve şifreleri dolandırıcılar tarafından çalınmış olur.
- Phishing metodu ile yapılan online sahtekarlıkta hangi bilgiler çalınmaktadır?
- Kredi, debit/ATM kart numaraları/CVV2,
- Hesap numaraları,
- Şifreler ve parolalar,
- İnternet Bankacılığına girişte kullanılan kullanıcı kodu ve şifreleri.
Sahte Siteler
Dolandırıcılar, özellikle banka ve finans kurumlarının sitelerinin görsel olarak benzerlerini hazırlayıp bu sitelere girilen bilgilerin kendilerine gönderilmesini sağlayabilirler. İnternet dolandırıcıları, bu sahte sitelere arama motorlarındaki reklam/sponsor linkleriyle ziyaretçi çekebilecekleri gibi, gerçek sitenin adresinin çok benzeri bir adrese yerleştirerek kişilerin yanlışlıkla gelmelerini de bekleyebilirler.
Ziyaretçileri sahte sitelere çekmek için en çok kullanılan yöntem phishingdir.
BDDK tebliği uyarınca Halkbank İnternet Şubesine girişte tek kullanımlık şifre kullanımı zorunlu hale gelmiştir. Yapılan çalışmalar sonrasında, İnternet Şubesi ile ilgili yeni uygulamalar ve düzenlemeler aşağıda yer almaktadır:
Bankamız SWIFT Kodu "TRHBTR2A" dır.
Aşağıdaki işlemleri yaparak Türkçe karakterleri görüntüleyebilirsiniz.
1. adım: Browser'ın menü bar'ında bulunan "View" seçeneğinin altından "Encoding"i tıklayıp, açılan listeden "Turkish" seçeneğini işaretleyiniz.
2. adım: Browser'ın menü bar'ında bulunan "Edit" seçeneğinin altından önce "Preferences"ı, açılan pencereden de "Appearance" kategorisi altındaki "Fonts" seçeneğini tıklayınız. Sağ tarafta göreceğiniz sahalarda:
"For the encoding" başlığının yanındakini "Turkish"
"Variable width font" başlığının yanındakini "Arial Tur"
"Fixed font" başlığının yanındakini "Courier New"
olacak şekilde seçiniz; "OK" tuşuna basarak işleminizi tamamlayınız.
Müşteri numaranız ve parolanızı kimseyle paylaşmayınız.
Parolanızı düzenli olarak değiştiriniz.
Şifrebaz veya Şifrebaz Cep kullanmayı tercih ederek, en güvenli tek kullanımlık şifre yöntemlerini kullanabilirsiniz.
Şifrebaz/Şifrebaz Cep PIN kodunuzu kimseyle paylaşmayınız.
Halkbank İnternet Şubesi'ne bağlı iken bilgisayarınızı başkasına kullandırmayınız.
İşleminizi tamamladıktan sonra ekranın sağ üst köşesindeki 'Güvenli Çıkış' seçeneğini tıklayınız ve internet tarayıcınızı kapatınız.
İnternet Şube ile ilgili yardım alabilmeniz için, Halkbank Dialog'u 0 850 222 0 400 numaralı telefondan arayarak, otomatik sesli yanıt sisteminde önce 4, ardından 3 numaralı seçeneği tuşlamanız yeterlidir.
Halkbank İnternet Şubesi'nde yaptığınız bankacılık işlemlerinin güvenliğini sağlamak amacıyla, dünyanın önde gelen teknoloji şirketleri ile ortak çözümler üretilmiştir ve İnternet Bankacılığında en güncel güvenlik teknolojileri kullanılmaktadır.
Ayrıca çok adımlı güvenlik sistemimizde 128 bit şifreleme teknolojisi ile bilgileriniz bilgi transferi sırasında şifrelenerek korunmaktadır.
İnternet Şubesi'ne giriş yapabilmek için 0 850 222 0 400 numaralı telefondan veya Kartla Giriş uygulamasından parolanızı kendiniz belirleyebilirsiniz.
Halkbank İnternet Şubesi'ne girdikten sonra 10 dakika içinde işlem yapmaz iseniz, sizin güvenliğiniz için otomatik olarak şifre giriş ekranına çıkartılırsınız. Yeniden işlem yapmak için tekrar müşteri numaranızı, parolanızı ve tek kullanımlık şifrenizi girmeniz gerekir. Böylece bilgisayarınızın başından ayrılsanız bile sistem bir başkasının işlem yapmasını engeller.
Halkbank olarak müşterilerimize SMS şifre, Şifrebaz ve Şifrebaz Cep tek kullanımlık şifre çözümlerini sunmaktayız. Bu şekilde her seferinde size özel, yeni ve tek kullanımlık şifreler üreterek İnternet Şubesi'nden bankacılık işlemlerinizi daha da güvenli bir şekilde yapabilirsiniz.
SIM kart değişikliği yapmanız ya da cep telefonu numaranızı farklı bir GSM operatörüne taşımanız durumunda, müşterimiz SMS Güvenlik Kontrol Listesine alınmakta ve cep telefonuna SMS şifre gönderilmesi engellenmektedir.
SMS Güvenlik Kontrol Listesi’nden çıkmak için ATM’lerimizden* kartınız ile işlem yapabilir, 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog’u arayabilir veya en yakın Halkbank şubesi'ne başvurabilirsiniz.
*Bankamız ATM’lerinden banka kartı ile işlem başlatıldığında Bana Özel menüsünden <SIM Kart Bloke Kaldırma> adımından, kredi kartı ile işlem başlatıldığında Paraf İşlemleri menüsünden <SIM Kart Bloke Kaldırma> seçeneğinde çıkan cep telefonu bilgisi kontrol edilerek bloke kaldırma işlemini yapabilirsiniz.
Halkbank İnternet Şubesi'nden gerçekleştirdiğiniz bankacılık işlemlerinizden alınacak ücret ve komisyonlar için Ürün Hizmet ve Ücretleri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Halkbank İnternet Şubesi'nden yapmış olduğunuz parasal işlemlerde seçeceğiniz herhangi bir işlemi kısıtlayabilir, bu işlemin Halkbank İnternet Şubesi'nden yapılmasını engelleyebilirsiniz.
Oluşturduğunuz işlem kısıtını kaldırmak için;
Bireysel Müşterimiz iseniz; 0 850 222 0 400 Halkbank Dialog'u arayabilir ya da en yakın Halkbank Şubesi'ne başvurabilirsiniz.
Kurumsal müşterimiz iseniz; bağlı bulunduğunuz Halkbank Şubesi'ne başvurabilirsiniz.
Bireysel, işyeri sahipleri ve kurumsal müşterilerimizin 365 gün 24 saat bankacılık işlemlerini dünyanın her yerinden ulaşarak yapabileceği, bankacılık ürün ve hizmetlerini kişiye özel bir yaklaşımla sunan bir hizmet birimidir.
İnternet bağlantınızdan kaynaklanan teknik sorunlarda internet servis sağlayıcınızı aramanız gerekir.
Halkbank internet sayfalarında ya da İnternet Şubesi'nde işlem yaparken karşılaşabileceğiniz her türlü sorununuzu Bize Ulaşın'a tıklayarak iletebilir veya 365 gün 24 saat Halkbank Dialog'u 0 850 222 0 400 numaralı telefondan arayabilirsiniz.
Bu durum, cep telefonunuzdaki bildirim ayarlarından kaynaklanabilmektedir. Bunun için, iPhone cihazınızda aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz:
Ayarlar >Bildirimler menüsünden, Bildirim Stili "Mesajlar" seçilir
Gelen ekranda, "Mesaj Seçenekleri" başlığı altında yer alan "Uyarıları Yinele" seçimi "Asla" olarak işaretlenmelidir.