Komiteler

Denetim Komitesi, Bankacılık Kanunu ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından Denetim Komitesi ile ilgili çıkarılan ve/veya çıkarılacak düzenlemeler çerçevesinde görevlerini yerine getirmek üzere kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri; Bankanın iç sistemlerinin etkinliğini ve yeterliliğini, bu sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin Kanun ve ilgili düzenlemeler çerçevesinde işleyişini ve üretilen bilgilerin bütünlüğünü gözetmek, Bağımsız denetim kuruluşları ile derecelendirme, değerleme ve destek hizmeti kuruluşlarının Yönetim Kurulu tarafından seçilmesinde gerekli ön değerlendirmeleri yapmak, Yönetim Kurulu tarafından seçilen ve sözleşme imzalanan bu kuruluşların faaliyetlerini düzenli olarak izlemek, Kanuna istinaden yürürlüğe giren düzenlemeler uyarınca konsolidasyona tâbi ortaklıkların iç denetim faaliyetlerinin konsolide olarak sürdürülmesini ve eşgüdümünü sağlamaktır.

Denetim Komitesi Üyeleri
Recep Süleyman ÖZDİL Başkan Yönetim Kurulu Başkanı ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi
Mevlüt UYSAL Üye Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi

Kurumsal Yönetim Komitesi, Bankanın kurumsal yönetim ilkelerine uyumunu izlemek amacıyla kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri; Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından yayımlanan “Bankaların Kurumsal Yönetim İlkeleri İlişkin Yönetmelik” hükümlerine ve Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yayımlanan “Kurumsal Yönetim İlkeleri”ne uygun olarak, Bankanın kurumsal yönetim ilkelerine uyumunu izlemek, bu konuda iyileştirme çalışmaları yapmak ve Yönetim Kuruluna öneriler sunmaktır.

Kurumsal Yönetim Komitesi, Kurumsal Yönetim Tebliği kapsamında Aday Gösterme Komitesinin görevlerini de yerine getirir.

Kurumsal Yönetim Komitesi Üyeleri
Recep Süleyman ÖZDİL Başkan Yönetim Kurulu Başkanı ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi
Şeref AKSAÇ Üye Yönetim Kurulu Üyesi
Yusuf Duran OCAK  Üye Finansal Yönetim ve Planlama Genel Müdür Yardımcısı
Miraç TAŞ Üye Uluslararası Bankacılık Grup Başkanı
Caner GÖKBULUT Üye İnsan Kaynakları ve İletişim Grup Başkanı
Neşe SATICI Üye İnsan Kaynakları Daire Başkanı (v)
Osman BEKTAŞ Üye Finansal Muhasebe Daire Başkanı

Operasyonel Risk Komitesi, Bankamızın solo ve konsolide bazda operasyonel risklerinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve önlem alınması gereken hususlarda karar alınması, risk iştahı ve risk limitini aşan olaylar için hazırlanacak risk analiz raporlarının değerlendirilmesi, operasyonel risk farkındalığının arttırılmasına katkıda bulunulması amacıyla kurulmuştur. 

Komitenin temel görevleri; Bankanın solo ve konsolide bazda operasyonel risklerini incelemek, değerlendirmek ve önlem alınması gereken hususlarda kararlar almak, operasyonel risklerin izlenmesine yönelik olarak oluşturulan operasyonel risk kayıp veri tabanının gerek ulusal ve uluslararası mevzuata gerekse mevzuat dışı gelişmelerden kaynaklı değişimlere uyum sağlayabilmesi amacıyla önerilerde bulunmak, riskin önlenmesine/transferine/kabulüne yönelik kararların alınmasını sağlamaktır. 

Operasyonel Risk Komitesi ilgili BT ve iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır. 

Kredi Komitesi, Yönetim Kurulunun kredilerle ilgili olarak vereceği görevleri yerine getirmek üzere kurulmuştur.  Kredi Komitesinin tüm üyelerin katılımıyla haftada en az bir kez toplanması esastır.

Komitenin temel görevleri; kendi yetki sınırları içinde kalan kredilerle ilgili olarak Yönetim Kurulunca verilen yetkiler çerçevesinde yeni tahsis, vade uzatımı, artırım, şart değişikliği, faiz indirimi gibi yeniden yapılandırma konularında karar almak, kredilerle ilgili uyulması zorunlu kural ve esasları belirlemektir.

Kredi Komitesi Üyeleri
Osman ARSLAN Başkan Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür
Recep Süleyman ÖZDİL Üye Yönetim Kurulu Başkanı ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi
Mevlüt UYSAL Üye Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi
Sezai UÇARMAK Yedek Üye Yönetim Kurulu Üyesi
Maksut SERİM Yedek Üye Yönetim Kurulu Üyesi

Aktif Pasif Komitesinin temel görevi; banka varlık ve yükümlülüklerinin yönetimi ile bu kapsamda fon hareketlerine ilişkin politikaları belirlemek, banka bilançosunun yönetilmesi için ilgili birimlerce icra edilecek kararları almak ve uygulamaları izlemektir.

Aktif Pasif Komitesi BT ve iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır. 

Ücretlendirme Komitesi, Bankanın ücretlendirme uygulamalarının  Yönetim Kurulu adına izlenmesi ve denetlenmesi amacıyla kurulmuştur. 

Komitenin temel görevleri; Banka faaliyetlerinin kapsamı ve yapısı ile stratejileri, uzun vadeli hedefleri ve risk yönetim yapılarına uyumlu, aşırı risk alımını önleyici ve etkin risk yönetimine katkı sağlayacak yazılı bir ücretlendirme politikasının oluşturulmasını ve ücretlendirme politikasının etkinliğini sağlamak,  ücretlendirme uygulamalarını Yönetim Kurulu adına izlemek ve denetlemek, ücret politikalarının Bankanın etik değerleri, stratejik hedefleri ve iç dengeleri ile uyumunu sağlamaktır. 

Ücretlendirme Komitesi icrai görevi bulunmayan iki Yönetim Kurulu Üyesinden oluşmaktadır. 

Sürdürülebilirlik  Komitesi, Bankanın sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalarını koordine etmek amacıyla kurulmuştur. 

Komitenin temel görevleri; Yönetim Kurulu tarafından belirlenen Türkiye Halk Bankası A.Ş. Sürdürülebilirlik Politikasının takibini yapmak ve uygulanmasını sağlamak, Bankanın sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalarını koordine etmek ve faaliyetlerinin ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerini değerlendirmek, sürdürülebilirlik konusunda Banka faaliyetlerinin olası olumsuz etkilerini azaltmak için gerekli tespitlerde bulunmak, Bankanın enerji yönetimi usul ve esaslarını belirlemek, gerekli görülen hallerde CDP (Carbon Disclosure Project) gibi kamuyu aydınlatıcı platformlara raporlama yapmak, sürdürülebilirlik alanında yasal olan/olmayan zorunluluk gerektiren durumlarda Banka için uygun altyapıyı hazırlamaktır. 

Sürdürülebilirlik Komitesi ilgili BT ve iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır. 

Sürdürülebilirlik Komitesine ilişkin ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

Bilgi Sistemleri (BS) Strateji Komitesi, Bilgi Sistemleri (BS) Yönlendirme Komitesi ile üst düzey yönetime yardımcı olmak amacıyla kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri; BS strateji planını yılda en az bir defa olmak üzere gözden geçirmek ve BS strateji planının düzgün bir şekilde uygulanıp uygulanmadığını takip etmek, BS yatırımlarının uygun bir şekilde kullanılıp kullanılmadığını ve Bankanın iş hedefleri ile BS hedeflerinin uyumluluğunu gözetmek, BS strateji planında belirtilen iş gereksinimlerini karşılayabilecek finansman ve insan kaynağının sağlanmasını gözetmektir.  

Bilgi Sistemleri Strateji Komitesi, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından yayımlanan “Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmelik” hükümleri kapsamında, ilgili BT ve iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır. 

Bilgi Sistemleri (BS) Yönlendirme Komitesi, BS Strateji Komitesi ile üst düzey yönetime yardımcı olmak amacıyla kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri; BS yatırımlarının ve projelerinin öncelik sırasını belirlemek, devam eden BS projelerinin durumunu takip etmek, projeler arasındaki kaynak çatışmalarını çözüme kavuşturmak, BS mimarisi ve BS projelerinin mevzuata uyumluluğunun sağlanması gözetmek ve BS taleplerinin stratejik önceliklere uygun şekilde hayata geçirilmesi için gerekli yönlendirmeleri yapmaktır.

BS Yönlendirme Komitesi, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından yayımlanan “Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmelik” hükümleri kapsamında ilgili BT ve iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır.

Bilgi Güvenliği Komitesi, Bilgi güvenliği politikasının oluşturulması ve uygulanması faaliyetlerini Yönetim Kurulu adına yerine getirmek üzere kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri; Bankanın bilgi güvenliği politikasının oluşturulması ve uygulanması faaliyetlerinin Yönetim Kurulu adına gerçekleştirilmesini sağlamak, bilgi güvenliği sisteminin tüm Banka süreçlerinde ve teknolojilerinde uygulanmasını gözetmek, bilgi güvenliğinin iş ihtiyaçlarına ve stratejilerine uygun olmasına, iş birimleri yöneticilerinin sürece etkin katılımına ve sürecin Banka çapında kabul edilmesine önderlik etmek, bilgi güvenliği farkındalığını artıracak çalışmaların yapılmasını temin etmektir.

Bilgi Güvenliği Komitesi, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından yayımlanan “Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmelik” hükümleri kapsamında ilgili BT ve iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır.

Bilgi Sistemleri (BS) Süreklilik Komitesi, meydana gelen olaylarla ilgili bütün faktörleri göz önünde bulundurarak kriz durumu olduğunu ilan etmek, BS planının devreye alınmasına karar vermek ve diğer kurtarma, süreklilik ve müdahale ekipleriyle koordinasyonu sağlamak üzere kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri; Bankanın BT süreklilik stratejilerini belirlemek ve buna bağlı olarak kısa, orta ve uzun vadeli iş planlarını oluşturmak, BT Süreklilik Yönetimi Sürecinin dönemsel performansı değerlendirmek, sürecin sürekli iyileştirilmesine ilişkin olarak alınacak aksiyonlar belirlemek ve mevcut çalışmaların durumu gözden geçirmektir. 

BS Süreklilik Komitesi, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından yayımlanan “Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmelik” hükümleri kapsamında ilgili BT ve iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır.

Bilgi Sistemleri (BS) Risk Yönetimi Komitesi, Bankacılık faaliyetlerinde bilgi teknolojilerini kullanıyor olmasından kaynaklanan riskleri analiz etmek, azaltmak, takip etmek ve raporlamak üzere kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri; Bilgi Teknolojileri (BT) risk çalışması yapılacak alanların değerlendirilmesini, BT risk analizleri, risk yanıtları ve aksiyon planlarının takip edilmesini, onay/görüş gereken risk ve aksiyon planlarının değerlendirilmesini, onay/görüş gereken risk ve aksiyon planları için gerekli yönetim kademelerinin ve komitelerinin bilgilendirilmesini, BT Risk Yönetimi Sürecini değerlendirerek, sürekli iyileştirme planı kapsamında düzenleyici faaliyetlerin uygulanmasını sağlamaktır.

BS Risk Yönetimi Komitesi, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından yayımlanan “Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmelik” hükümleri kapsamında ilgili BT ve iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır.

Kişisel Verileri Koruma Komitesi, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında veri sorumlusu olarak kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan Banka Yönetim Kurulunun KVKK ve ikincil düzenlemeleri kapsamındaki yükümlülüklerinin yerine getirilmesini sağlamak amacıyla kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri;  Banka Yönetim Kurulunun veri sorumlusu olması sebebiyle yükümlü olduğu görevlerinin Yönetim Kurulu adına yerine getirilmesini,  Bankanın Kişisel Veri İşleme Envanterinin oluşturulmasını ve güncel tutulmasını, VERBİS kaydının oluşturulmasını ve güncel tutulmasını, kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini, erişilmesini ve aktarılmasını önlemek, muhafazasını sağlamak amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik her türlü teknik ve idari tedbirlerin alınmasını ve Bankamız iş süreçlerine dahil edilmesini, Kişisel Veri İhlali Müdahale Planı oluşturulmasını ve uygulanmasını, yurt dışı veri aktarımlarında uygulanacak banka içi prosedürlerin oluşturulmasını ve takibini, kişisel verilerin korunmasına ilişkin yasal mevzuat, Kurul kararları ve Kurum tavsiyeleri uyarınca ilgili kişilerin KVKK kapsamındaki başvurularının alınması, cevaplandırılması, Kurum ve Kurul ile gerekli yazışmaların yapılması sürecinin belirlenmesini ve bu sürecin yürütülmesini sağlamaktır.

Kişisel Verileri Koruma Komitesi Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcılığı ve ilgili diğer iş birimlerinden oluşmaktadır. 

Banka İş Sürekliliği Acil ve Beklenmedik Durum Komitesi, Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmelik hükmü gereğince, İş Sürekliliği Yönetimi kapsamında, acil durum kararı alınmasının gerekmesi halinde İş Sürekliliği Acil ve Beklenmedik Durum Planı Yönergesinde belirtilen görevleri yerine getirmek amacıyla kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri;  acil durum kararı alınmasının gerekmesi halinde toplanmak, İlgili Birimlerin acil ve beklenmedik durum halinde uyacakları esasları belirlemek ve bu esasların yerine getirilmesi için gerekli talimatları vermek, sevk ve idareyi sağlamak, İş Sürekliliği Acil ve Beklenmedik Durum Planını uygulamaya koymak ve görevlendirme yapmak, Bankanın genelini etkileyecek ve ulusal, uluslararası kesintilerde karar alma ve yönlendirme yaparak iş sürekliliğini sağlamak, kriz yönetiminde acil ve beklenmedik duruma ilişkin olarak Banka dışı kurumlarla iletişimi ve koordinasyonu sağlamak, kurum içi ve kurumlar arası iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, tüm müdahale yönteminin başlatılması, yönetimi ve bitirilmesini sağlamak, İş Sürekliliği Acil ve Beklenmedik Durum Senaryolarının test ve tatbikatlarının yaptırılmasını sağlamak ve sonuçlarını değerlendirmek, acil durum kodlarında; durum kod değişikliği, kod kapatma ve kod ilan etme, acil ve beklenmedik durumdan etkilenerek faaliyetlerini yürütemeyecek hale gelen Genel Müdürlük Biriminin yerine geçici olarak görev yapacak birimi tespit etme, gerektiğinde kullanılmak üzere ana hizmetlerin verildiği ortam ile aynı risklere maruz olmayan bir yönetim ve çalışma ortamı tesis edilmesini sağlama konularında aksiyon almaktır.

Banka İş Sürekliliği Acil ve Beklenmedik Durum Komitesi  BT ve iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır.

Etik Komisyonu, Bankacılık Etik İlkeleri, 5176- Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun, Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince, nihai başvuru makamı olan Kurumsal Yönetim Komitesi’ne karşı sorumlu olarak Etik İlkelere Uyum Bildirim ve Aksiyon Prosedüründe belirtilen görevleri yerine getirmek amacıyla kurulmuştur.

Komitenin temel görevleri;  Etik İlkeler dokümanını ve etik uygulamaları değerlendirmek ve geliştirmek, değişiklik ve geliştirmeye ilişkin önerilerini yetkili makama sunmak, Bankamızda etik kültürünü yerleştirmek, kurum içi etik eğitim ve seminerler ile farkındalık arttırıcı faaliyetler düzenlemek veya düzenlettirmek, gerekli görülmesi halinde birinci ve ikinci kademe aksiyonlar neticesinde olumlu gelişme kaydedilemeyerek İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı’na bildirilen personelin genel durumunu ve alınacak aksiyonları değerlendirmektir. 

Etik Komisyonu  iş birimi yöneticilerinden oluşmaktadır.