kısaca halkbank

Kısaca Halkbank

Kısaca Halkbank

1938 yılında esnaf ve sanatkârları desteklemek ve kalıcı ekonomik kalkınmayı hızlandırmak amacıyla kurulan Halkbank, yükselen Türkiye’nin istikrarla büyüyen, köklü, öncü ve saygın markalarından biri olmuştur. 82 yıldır Türk bankacılık sektörünün gelişimine öncülük eden Banka, reel sektöre destek verme misyonunu sürdürmektedir.

COVID-19 sürecinde salgından olumsuz etkilenen tüm sektörleri ayakta tutmak ve pandeminin etkilerini azaltmak amacıyla KOBİ ve esnafa desteğini sürdüren Halkbank, ekonomik istikrar kalkanı ve normalleşme tedbirleri kapsamında çok sayıda ürünü hizmete sunmuştur. Halkbank; KOBİ kredilerinde 2019 yıl sonunda %18,5 olan pazar payını, 2020 yıl sonu itibarıyla %21,6’ya yükseltmiştir. 2020 yılında Halkbank’ın KOBİ’lere sağladığı krediler, toplam nakdi kredilerinin %43’ünü oluşturmuştur.

Halkbank; alternatif kaynak yaratmak, ürün ve müşteri çeşitliliği sağlamak, sermaye yapısını güçlü tutmaya devam etmek ve finansal bünyesinde istikrara katkı sağlamak amacıyla 2020 yılında da menkul kıymet ihraçları gerçekleştirmeyi sürdürmüştür. Bu kapsamda 2020 yılında halka arz edilmeksizin nitelikli yatırımcılara yapılan finansman bonosu ve tahvil ihraçları yoluyla toplam 15,2 milyar TL kaynak sağlanmıştır.

Halkbank, TLREF’e endeksli bono/tahvil ihraçlarında öncü bankalardan olmuş ve bu kapsamda 2019 yılında başladığı ihraçlara 2020 yılında da devam ederek yıl sonu itibarıyla 2,2 milyar TL tutarında ihraç gerçekleştirmiştir. Yenilikçi ürünlerin teşvik edilmesiyle Halkbank, sermaye piyasasının geliştirilmesi ve derinleştirilmesinde etkin rol oynamaktadır.

2020 yıl sonu itibarıyla yurt içinde 1.007, yurt dışında 6 şubesi, 1 ülke müdürlüğü, 3 yurt dışı temsilciliği, 4.060 ATM’si, Telefon ve İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık uygulamalarıyla,müşterilerine eşsiz bir bankacılık deneyimi sunan Halkbank, yenilikçi ürün ve hizmetleriyle, küresel bir vizyonla hizmet vermektedir. Dijital Bankacılık kanallarından sunulan hizmetlerle müşterilere şubeye gitmeden, hızlı ve pratik bir şekilde işlem yapma deneyimi ve sektörden ayrıştırıcı özelliklerle ekstra avantajlar sunulmaktadır. 2020 yıl sonunda Dijital Bankacılık aktif müşteri sayısı 3,8 milyona ulaşmıştır.