I. Amaç ve Kapsam
Türkiye Halk Bankası Anonim Şirketi (Halkbank) olarak “Veri Sorumlusu” sıfatıyla, Müşteri İletişim Merkezi aracılığıyla tarafınıza hizmet verilebilmesi, talep ve/veya şikâyetlerinizin değerlendirilebilmesi amacıyla işlenen kişisel verileriniz özelinde 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (Kanun) uyarınca sizleri bilgilendirmek isteriz.
Halkbank, kişisel verilerinizin Kanuna uygun olarak toplanmasını, saklanmasını, paylaşılmasını ve gizliliğini sağlamak amacıyla mümkün olan en üst seviyede güvenlik tedbirlerini almaktadır.
Aşağıda yer alan tablo ile kişisel verilerinizi işleyen Bankamız hakkında bilgi edinebilirsiniz.
Ünvan |
Türkiye Halk Bankası A.Ş. |
Adres |
Finanskent Mahallesi Finans Caddesi No:42/1 34760 Ümraniye/İSTANBUL |
Mersis/Sicil No |
0456000468500132 / 862070 |
II. İşlenen Kişisel Veri Kategorileri ile Kişisel Veri İşlemenin Amacı ve Hukuki Sebebi
Bankamız tarafından toplanan kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, finans bilgileri, görsel ve işitsel kayıtlar, müşteri işlem bilgileri kategorilerindeki kişisel verileriniz Banka politikaları çerçevesinde; aşağıda yer verilen işleme amaçları doğrultusunda ve hukuki sebeplerle işlenmektedir.
Kişisel Veri Kategorileri |
İşleme Amaçları |
Hukuki Dayanaklar |
· Kimlik verisi (Ad, soyad, TCKN, imza örneği vb.) · İletişim verisi (Cep telefonu numarası, e-posta adresi, iletişim adresi vb. bilgiler talebin içeriğine göre işlenmektedir) · Finans verisi (Kredi kartı numarası, hesap numarası, borç bilgileri vb. bilgiler talebin içeriğine göre işlenmektedir) · Görsel ve işitsel kayıtlar (Talep/şikayet kapsamında kayıt altına alınan görüşmeler) |
· Tabi olduğumuz mevzuatlar uyarınca müşterimizi tanımamız konusundaki yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek için kimlik ve adres tespiti başta olmak üzere meslek, gelir durumu, Bankamızda işlem yapma amacı gibi bilgilerin kaydedilmesi, bilgilerinin doğru, tam ve güncel olmasının sağlanması |
· Kanunlarda açıkça öngörülmesi · Hukuki yükümlülüğün yerine getirilmesi · Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması |
· Kimlik verisi (Ad, soyad, TCKN, imza örneği vb.) · İletişim verisi (Cep telefonu numarası, e-posta adresi, iletişim adresi vb. bilgiler talebin içeriğine göre işlenmektedir) · Finans verisi (Kredi kartı numarası, hesap numarası, borç bilgileri vb. bilgiler talebin içeriğine göre işlenmektedir) · Müşteri işlem verisi (İşlem tarihi, işlem tutarı vb. bilgiler talebin içeriğine göre işlenmektedir.) · Görsel ve işitsel kayıtlar (Talep/şikayet kapsamında kayıt altına alınan görüşmeler) |
· Yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi ve taleplerin yerine getirilmesi · Düzenleyici/denetleyici otoritelere karşı raporlama yükümlülüğümüzün yerine getirilmesi · Bankacılık faaliyetlerinin Banka prosedürleri ve/veya ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesinin temini, mevzuattan doğan yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi · Dolandırıcılık/fraud ve diğer suçların tespit edilmesi, önlenmesi ve güvenliğin sağlanması · Veri sorumlusu operasyonlarının güvenliğinin temini · Şikâyet, itiraz, talep, öneri, memnuniyet gibi bildirimlerin, daha iyi hizmet verebilmek için bildirim yönetim sistemimizde kayıt altında tutulması · Elektronik veya kâğıt ortamında gerçekleştirilecek işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgelerin düzenlenmesi · Talep/şikayetlerin takibi kapsamında şikayete konu talebin değerlendirmeye alınabilmesi, ilgili kişiye dönüş sağlanabilmesi ve çözüm önerilmesi · Bankamızın taraf olduğu soruşturma dosyası, dava ve icra takiplerinin yürütülmesi, hukuki danışmanlık alınması |
· Kanunlarda açıkça öngörülmesi · Hukuki yükümlülüğün yerine getirilmesi · Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemeniz zorunlu olması |
· Kimlik verisi (Ad, soyad, TCKN, imza örneği vb.) · İletişim verisi (Cep telefonu numarası, e-posta adresi, iletişim adresi vb. bilgiler talebin içeriğine göre işlenmektedir) · Finans verisi (Kredi kartı numarası, hesap numarası, borç bilgileri vb. bilgiler talebin içeriğine göre işlenmektedir) · Müşteri işlem verisi (İşlem tarihi, işlem tutarı vb. bilgiler talebin içeriğine göre işlenmektedir.) · Görsel ve işitsel kayıtlar (Talep/şikayet kapsamında kayıt altına alınan görüşmeler) |
· İş faaliyetlerinin ve operasyonel süreçlerin planlanması ve icrası · Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik hükümleri kapsamında Elektronik Ticaret izninin alınabilmesi · Müşteri ilişkilerinin yürütülmesi ve icrası · Müşteri memnuniyetinin temini ve kurumsal iletişim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi |
· Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemeniz zorunlu olması · İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
|
III. Kişisel Verilerinizin Elde Edilme Yöntemleri ve Saklanması
Kişisel verileriniz;
(i) Sizden veya sizin adınıza işlem yapan temsilcilerinizden (Vekil, Vasi, Veli vb.)
Ø Müşteri İletişim Merkezimiz ve şubelerimiz ile gerçekleştirdiğiniz görüşmelere ilişkin kayıtlarla,
Ø Başvuru formları, telefon, elektronik posta, faks, kargo ve posta yoluyla, web sitemiz, internet ve mobil şube, sosyal medya kanallarımız ile elektronik ve/veya fiziki ortamda,
otomatik ve/veya otomatik olmayan yöntemlerle toplanmaktadır.
Kişisel verileriniz, ilgili mevzuatta belirtilen veya işleme amacının ortadan kalkmasına kadar geçecek olan makul süre ve herhalde yasal saklama süreleri ve/veya kanuni zaman aşımı süreleri kadar muhafaza edilecektir. Kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde Veri Sorumlusu olan Banka tarafından resen ve/veya talebiniz üzerine silinecek/yok edilecek veya istatistiksel amaçlarla anonim (tarafınızla ilişkilendirilemeyecek) hale getirilecektir.
IV. İşlenen Kişisel Verilerinizin Aktarılması ve Aktarım Amacı
Kişisel verileriniz aşağıda belirtilen taraflara, aşağıdaki amaçlar ile aktarılabilecektir.
Aktarılan Kişi/Kuruluşlar |
Aktarma Amaçlarımız |
Ø Kanunen bilgi almaya yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile yargı mercileri (BDDK, TMSF, KVKK, SPK, TCMB, MASAK, T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı, Cumhuriyet Savcılıkları, Mahkemeler, Tahkim/Arabuluculuk organları gibi kamu kurumları ve yargı mercileri) |
Ø Yasal raporlama yapılması ve bilgi taleplerinin yerine getirilmesi, düzenleme ve denetim faaliyetlerinin yürütülmesi, hukuki süreçlerin işletilmesi, tabi olduğumuz mevzuat gerekliliklerinin sağlanması, hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi |
Ø Altyapı ve destek hizmeti dahil hizmet aldığımız firmalar, iş ortaklarımız, bağlı ortaklıklar, iştiraklerimiz, tedarikçilerimiz |
Ø Bankacılık faaliyetlerinin mevzuata uygun yürütülmesi, Hizmet alınan tarafların Bankamıza destek ve danışmanlık hizmeti verebilmeleri, fiziki kayıtların arşivlenmesi, veri sorumlusu operasyonlarının güvenliğinin temini, talep ve şikayetlerin takibi |
Ø Bankamıza talimat vermeniz halinde talimatınızda belirttiğiniz gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişileri |
Ø Talimatlarınızın yerine getirilmesi |
V. Kişisel Verisi İşlenen İlgili Kişinin Hakları
· Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme
· Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme
· Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme
· Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme
· Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme
· Kişisel verinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme
· Kişisel verinizin düzeltilmesi, silinmesi ya da yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme
· İşlenen verinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme
· Kişisel verinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarınız bulunmaktadır. Yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak için, kimliğinizi tevsik edici belgeler ile başvurularınızı;
Ø Şubelerimize veya Genel Müdürlüğümüze yazılı bir dilekçe vasıtasıyla, (Veri Sahibi Başvuru Formu’na halkbank.com.tr adresinden erişebilirsiniz)
Ø Finanskent Mahallesi, Finans Caddesi No:42/1 Ümraniye/İstanbul adresine noter kanalıyla,
Ø KEP üzerinden yapmak istediğiniz başvuruları halkbank.muhaberat@hs03.kep.tr adresine güvenli elektronik ya da mobil imzalı olarak elektronik posta yoluyla,
Ø Dijital Kanallarımız ya da Çağrı Merkezimiz aracılığıyla iletebilirsiniz.
Başvurunuzda;
· Adınızın, soyadınızın ve başvuru yazılı ise imzanızın,
· Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numaranızın, yabancı iseniz uyruğunuzun, pasaport numaranızın veya varsa kimlik numaranızın,
· Tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresinizin,
· Varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numaranızın,
· Talep konunuzun bulunması zorunlu olup, varsa konuya ilişkin bilgi ve belgelerin de başvuruya eklenmesi gerekmektedir.
Talebiniz, Bankamızca en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz sonuçlandırılacaktır. Ancak, Kişisel Verileri Koruma Kurulunca bir ücret öngörülmesi halinde, Bankamız tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Saygılarımızla,
Türkiye Halk Bankası A.Ş.