2012'de Halkbank'ın kredileri 85,6 milyar TL, net kârı 2,6 milyar TL olarak gerçekleşti

Halkbank, kârlılık ve verimlilik odaklı stratejisi doğrultusunda reel sektöre 2012 yılında da kesintisiz destek sundu. Banka toplam kredilerini 85,6 milyar TL’ye ulaştırarak bir önceki yıla oranla yüzde 15,6 büyüme kaydetti. Bankanın 2012 yılı net kârı ise 2 milyar 595 milyon TL olarak gerçekleşti.

Halkbank, kârlılık ve verimlilik odaklı stratejisi ve ekonomik büyümeye destek sağlama misyonuyla 2012 yılında da kredilendirme faaliyetlerini sürdürdü. 2012 sonu itibarıyla kredilerini 85,6 milyar TL’ye çıkaran bankanın nakdi kredileri 65,9 milyar TL büyüklüğüne ulaştı.  Halkbank’ın, 2011 yılsonunda 91,1 milyar TL olan toplam aktifleri ise 2012 yılsonunda 108,3 milyar TL’ye yükseldi. Halkbank, bu performansıyla 2012 yılını 2 milyar 595 milyon TL net kâr ile kapattı. Özkaynaklarını yüzde 42,6 oranında artırarak 12,3 milyar TL’ye yükselten Halkbank, yüzde 24,8 özkaynak karlılığı ile yine sektörün en verimli bankalarından biri oldu..
 
Halkbank Genel Müdürü Süleyman Aslan, 2012 yılına ait finansal sonuçları değerlendirirken 2013 hedeflerini de açıkladı:
 
“Uluslararası piyasalarda Türkiye’ye ilginin ve güvenin giderek arttığı bir dönemdeyiz. Bankamızın uluslararası piyasalarda kazandığı başarılar da bu durumu bir kez daha kanıtladı. 2012 yılına ait finansal sonuçlarımız gösteriyor ki, yine ülke ekonomisine her düzeyde katma değer sağladığımız bir yıl geçirdik. Yılsonundaki ikincil halka arzımızla İMKB tarihinin en büyük, Avrupa’nın ise en büyük üçüncü halka arzını gerçekleştirdik. Üstelik halka arzı, bugüne kadarki en düşük iskonto oranıyla tamamlayarak bizi özel kılan bir başarıya daha imza attık. Ülkemize yurtdışından önemli bir kaynak girişi sağlamış olmanın gururunu taşıyoruz. 
 
Son 10 yılda hisse satışı, kâr payı ve kurumlar vergisi yoluyla devlet bütçesine 15 milyar TL katkı sağlamış olmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu durum Halkbank’ın nereden nereye geldiğinin ve ülke ekonomisine sağladığı yüksek katkının en iyi kanıtıdır. Ayrıca, 2012 yılında ilk kez gerçekleştirdiğimiz Eurobond ihracıyla da uluslararası yatırımcılar tarafından çok iyi bilinen ve talep gören bir banka olduğumuzu bir kez daha ortaya koyduk. 75. yılımızı kutlayacağımız 2013 yılında da deneyimlerimiz, güçlü kredi kalitemiz ve etkin maliyet yönetimimizle kârlılığımızı ve ekonomiye desteğimizi sürdüreceğiz.”
 
Halkbank KOBİ bankacılığındaki liderliğini koruyor
 
Halkbank’ın KOBİ kredilerini de içeren ticari kredileri 2011 yılsonuna göre yüzde 16,9 artarken, KOBİ kredilerinin, bankanın nakdi kredileri içindeki payı yüzde 37’ye yükseldi. Halkbank’ın uluslararası finans kuruluşlarından KOBİ’lere kredi olarak kullandırmak üzere sağladığı kaynak ise 2012 yıl sonunda yaklaşık 2 milyar dolara ulaştı.
 
Aslan, Halkbank’ın KOBİ kredilerindeki yüzde 12,7 pazar payıyla üreten Türkiye’nin bankası olmaya devam ettiğini vurgulayarak şöyle konuştu:
 
“2012 yılında da kredilerimizle reel sektörün ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmeye devam ettik. 2012’de de öncü ve lider pozisyonumuzu koruyarak, meslek kuruluşlarıyla işbirliklerimize yenilerini ekleyerek sektöre özel sunduğumuz finansal çözümlerimizi geliştirdik. Uluslararası öneme sahip finans kuruluşlarından Avrupa Yatırım Bankası ve Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası’yla imzaladığımız anlaşmalarla sağlanan yeni kaynaklar ve 46 bankadan oluşan konsorsiyumla yenilediğimiz sendikasyon kredisi ile firmalara sunduğumuz finansman kaynaklarımızı hem artırdık hem çeşitlendirdik. 2013 yılında da KOBİ’ler ile birlikte büyümemizi sürdüreceğiz.
 
Halkbank aynı zamanda bireysel kredilerde de büyümesini sürdürerek bir önceki yıla göre yüzde 18 artış kaydetti. Bireysel kredilerin Halkbank’ın nakdi kredileri içindeki payı yüzde 27 düzeyinde gerçekleşirken, yıl içinde sağlanan artışta tüketici ve konut kredileri başı çekti. Tüketici kredilerinde yüzde 12,5, konut kredilerinde yüzde 22,4 artış sağlandı. Halkbank’ın 2012 yıl sonunda bireysel kredilerde pazar payı yüzde 6,9 seviyesinde gerçekleşti.
 
Paraf’ın hedefi yüzde 6 pazar payı
 
Halkbank 2012 yılı sonunda bireysel bankacılık alanındaki çalışmalarını yeni kredi kartı markası Paraf üzerinde yoğunlaştırdı. Banka “Ayrıcalıklar bu Paraf’ta” sloganıyla lanse ettiği yeni kredi kartıyla, müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini gözeten, kişiye özel ayrıcalıklar sunuyor. Paraf’ın Halkbank’ın dinamizminin simgesi haline geldiğini belirten Aslan, Paraf’la Halkbank’ın kredi kartı pazarındaki payını 5 yıl içinde yüzde 6’ya çıkarmayı hedeflediklerini hatırlattı.
 
2013 yılının sonunda kredi kartı sayısının 3 milyonun üzerine çıkarmayı hedeflediklerini belirten Aslan, Aralık başında tüketiciyle buluşan Paraf’ın bugüne kadarki performansıyla ilgili de şunları söyledi:
 
“Paraf’tan önce 2,2 milyon olan kart sayımız Paraf’ın tanıtımı ile birlikte 2 ay gibi kısa bir sürede 2,5 milyona yükseldi. Bu süre zarfında 650 bin yeni başvuru aldık ve müşterilerimize Paraf’larını tahsis ettik. Bizi gururlandıran en önemli gelişme ise Paraf’ın alışverişlerde yoğun olarak kullanılması. Kredi kartı ciromuz 2 ayda yüzde 15 arttı. 2012 yılında üye işyeri ağımızı önemli ölçüde genişlettik. Üye işyeri sayımız 62 bin’den yıl sonunda 89 bin’e yükselirken toplam POS sayımız da 66 bin’den yıl sonunda 96 bin’e ulaştı. Paraf ile birlikte 2013 yılının ilk aylarında bu alandaki hızlı gelişmemize devam ediyoruz.” 

Ölçek bankacılığı yerine verimlilik odaklı büyüme
 
 
Halkbank’ın 2012’de iştiraklerine yaptığı yatırımlarla verimli bir büyüme grafiği çizdiğini söyleyen Aslan şunları ifade etti:
 
“Kurumsal finansal süpermarket olma vizyonuyla Halk Sigorta, Halk Emeklilik, Halk Portföy, Halk Leasing ve Halk Faktoring’de önemli çalışmalara imza attık. Halk Sigorta İMKB’de işlem görmeye başlarken Halk Emeklilik BES’i de faaliyet alanları arasına ekledi. 2011’de faaliyete geçen Halk Portföy ise Nisan 2012’den itibaren Halk Emeklilik’in kurucusu olduğu emeklilik fonlarını yönetmeye başladı. Halk Leasing son derece başarılı bir tahvil ihracı gerçekleştirirken 2012’de kurduğumuz Halk Faktoring ise ailemizin en genç üyesi oldu. Böylece finans alanındaki varlığımızı güçlendirirken müşterilerimize bankacılık hizmetlerinin yanı sıra diğer finansal ürün ve hizmetlerin de sunulması anlamında önemli adımlar atmış olduk.
 
 
Aslan, Makedonya’daki Halk Bank A.D.’yi merkez alarak bölgesel genişleme stratejisi içinde olduklarını belirterek “2012'de Ziraat Banka A.D. Skopje’yi bünyemize katarak Makedonya’daki büyümemizi sürdürdük. Bu ülkedeki şube sayımız 27’ye ulaştı. Belgrad’da temsilciliğimizi faaliyete geçirerek bölgede daha aktif bir banka olma yolunda ilerliyoruz. Bundan sonraki hedefimiz, bankacılık alanındaki birikim ve deneyimimiz ile Makedonya’nın en büyük üç bankasından biri olmak” dedi.
 
Ölçek bankacılığı yerine verimlilik odaklı büyümeyi tercih ettiklerini de sözlerine ekleyen Aslan, “Bu kararımızın ne kadar isabetli olduğunu yüzde 24,8 özkaynak kârlılığına ulaşarak bir kez daha gördük. Kaliteli aktif yapımız ve karlılığa önem veren stratejilerimiz farkımızı ortaya koyuyor” diye konuştu.
 
 
2013’te 40 yeni şube, 750 kişiye istihdam
 
 
2012 yılında rakamsal verilerin yanı sıra operasyonel verimliliği artırma, şubeleşme ve istihdam yaratma konularında da hızlı bir atılım gerçekleştirerek yenilikçi uygulamalara imza attıklarını ifade eden Aslan, yıl boyunca 50 yeni şube açarak toplam şube sayısını 816’ya ve çalışan sayısını 14.971’e çıkardıklarını belirtti. Aslan, 2013 yılında en az 40 yeni şube açacaklarını ve 750 yeni çalışana istihdam sağlayacaklarını da sözlerine ekledi.
 
Şube modellerini geliştirip çeşitlendirdiklerini de belirten Aslan sözlerine şöyle devam etti:
 
“Müşterilerimizle temas kurduğumuz kanalları artırmak için sadece şube ağımızı genişletmekle kalmadık, bu yıl hizmete soktuğumuz gezici veznelerimizle Bankamızın yurdun her köşesine ulaşmasını sağladık. Engelli vatandaşlarımızın da bankacılık işlemlerini rahatlıkla yapabilmelerini sağlayan Erişilebilir ATM’lerimizin sayısını toplamda 125’e yükselttik. Ayrıca 2012 yılı başından bugüne kadar 258 engelli vatandaşımıza Bankamızda istihdam imkânı sağladık.
 
 
Büyüyen Halkbank FIFA Dünya Kupası’nın sponsoru
 
 
Halkbank, FIFA’nın Dünya Kupası’ndan sonraki en büyük ikinci organizasyonu FIFA 20 Yaş Altı Dünya Kupası’nın yerel sponsorlarından biri oldu. Halkbank, bu sponsorlukla Türkiye’de futbolun gelişimine ve genç futbolcuların uluslararası sahalara taşınmasına destek olmayı hedefliyor. Halkbank, ayrıca Ankara Uluslararası Film Festivali ana sponsorluğunu 2013’te de sürdürüyor. Banka 75. kuruluş yıldönümünü kutlayacağı 2013’te sanat ve spor alanında farklı projelere destek vermeye devam edecek.