Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

Bilginiz İçin

Banka Kartınızı Kullanırken Bilmeniz Gerekenler

  

​Şifre

Şifre nedir?

Şifre(PIN), Bank24 Kart’ınız ile alışverişte ve Bank 24’lerde işlem yaparken kullanacağınız size özel 4 rakamlı güvenlik numarasıdır.
 
Bank24 Kartı şifrenizi Şubenizden, İnternet Şubesi’nden ve 0850 222 0 400 veya 444 0 400’ü arayarak Halkbank Dialog'dan edinebilirsiniz. Şifrenizi unutmanız halinde ise en yakın Halkbank Şubesi’nden,İnternet Şube ve Halkbank Dialog'dan  yeni şifre talebinde bulunmanız gerekmektedir. Gerekli gördüğünüz durumlarda Bank24 Kartı şifrenizi; Halkbank Bank24’lerden değiştirebilirsiniz.

Şifrenizi nasıl edinebilir, değiştirebilirsiniz?

Bank24 Kartı şifrenizi Şubenizden, İnternet Şube ve 444 0 400 Dialog'dan edinebilirsiniz. Şifrenizi unutmanız halinde ise en yakın Halkbank Şubesi’nden,İnternet Şube ve 444 0 400 Dialog'dan  yeni şifre talebinde bulunmanız gerekmektedir. Gerekli gördüğünüz durumlarda Bank24 Kartı şifrenizi; Halkbank Bank24’lerden değiştirebilirsiniz.

Kart yenilemelerinde mevcut şifreniz geçerli mi?

Bank24 Kartı'nızın son kullanma tarihinin sona ermesi nedeni ile yenilenmesi durumunda mevcut şifrenizi kullanmaya devam edebilirsiniz.
Kayıp, çalıntı, vb. gibi kart numarası değişikliğine sebep olan yenilemelerde yeni kartınıza yeni şifre oluşturmanız gerekmektedir. Bu durumda Halkbank şubelerinden şifre talebinde bulunabilirsiniz.

Şifre Güvenliğinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • Bank24 Kartı’nızı sizden başka kimsenin kullanmasına izin vermeyiniz.
  • Kendi güvenliğiniz için, size özel şifrenizi kimseyle paylaşmayınız, kuşku duyduğunuz durumlarda şifrenizi mutlaka değiştiriniz.
  • Şifrenizin telefon numaranızın bir kısmı, doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar olmamasına dikkat ediniz. 9876 ya da 1234 veya 9999 gibi bilindik sayı dizileri olmamasına özen gösteriniz.
  • Bankamız ya da işlem yaptığınız işyeri satış görevlileri sizden hiçbir zaman güvenlik bilgilerinizi ve şifrenizi söylemenizi ya da e-posta yoluyla göndermenizi talep etmeyecektir. Güvenliğiniz için bu tip taleplere yanıt vermeyiniz, şifrenizi ve diğer güvenlik bilgilerinizi satış görevlisi de dahil olmak üzere kesinlikle kimseyle paylaşmayınız ve şüphe ettiğiniz durumlarda 0850 222 0 400 veya 444 0 400’den Halkbank Dialog’u arayarak ya da herhangi bir Halkbank Şubesi'ne yazılı olarak bilgi veriniz.

Ücret, Masraf ve Komisyonlar

Yurt dışı Nakit Çekim Ücreti

Nakit çekildiğinde, nakit çekilen tutar üzerinden hesaplanmaktadır. Yurt dışı diğer banka ATM’lerinden çekilen nakit tutarları üzerinden %2 olarak hesaplanmaktadır.

Bankacılık Hizmet Sözleşmesi’nde belirtilen ücret, komisyon ve masraflar Banka Kartı’nızın bağlı bulunduğu ana hesaba borç kaydedilecektir.

Yurt dışı İşlem

Bankacılık Hizmet Sözleşmesi’nde belirtilen ücret, komisyon ve masraflar Banka Kartı’nızın bağlı bulunduğu ana hesaba borç kaydedilecektir. 

Yurt dışı ve/veya yabancı para cinsinden işlemleriniz (alışveriş ve nakit avans), işlemin Banka Kartı hesabınıza borç yansıdığı tarihteki Türkiye Halk Bankası A.Ş. döviz satış kuruna %2 marj uygulanarak Türk Lirası’na çevrilir.
 

Kayıp/Çalıntı

Halkbank Bank24 Kartı’nın kullanılması için gerekli şifre bilgilerinin güvenli bir şekilde korunması ve bu bilgilerin başkaları tarafından kullanılmasına engel olacak önlemlerin alınması kart hamilinin sorumluluğundadır.

Bu nedenle bunların kaybolma, çalınma, zorla alınma gibi herhangi bir nedenle elinizden çıkması halinde ya da iradeniz dışında gerçekleşmiş herhangi bir işlemi öğrenmeniz durumunda,

  • Gecikmeksizin derhal 0850 222 0 400 veya 444 0 400’denHalkbank Dialog’u aramak suretiyle ya da herhangi bir Halkbank Şubesine yazılı olarak bildirmeniz,
  • Bankamız tarafından kart ve şifre değişikliği yapılıncaya kadar elinizden çıkmış olduğunu bildirdiğiniz kartı bulsanız dahi kullanmamanız ve kartınızı çeşitli yerlerinden (özellikle kartın manyetik alanından) delerek herhangi bir Halkbank Şubesine iade etmeniz gerekmektedir.
Bu tip durumlarda; Bankamıza yapılacak bildirimden önceki yirmidört saatten önce gerçekleşen hukuka aykırı kullanımdan doğan zararlar kart hamilinin sorumluluğundadır. Bildirimden önceki yirmidört saat içinde gerçekleşen hukuka aykırı kullanımdan doğan zararlardan ise, 5464 Sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanun’u ile belirlenmiş tutar ile sınırlı kalmak üzere kart hamili sorumlu olacaktır. Hukuka aykırı kullanımın, kart hamilinin ağır ihmaline veya kastına dayanması veya bildirimin yirmidört saat içinde yapılmaması hallerinde bu sınır uygulanmayacaktır. Kart hamili, ilgili sigorta prim bedelini ödemek koşuluyla bildirimden önceki yirmidört saat içinde gerçekleşen hukuka aykırı kullanımdan doğan zararla ilgili yasal sorumluluk tutarı için sigorta yaptırılmasını Bankamızdan talep edebilecektir. Bu sigortadan yaralanabilmek için  Halkbank Dialog’u aramanız gerekmektedir. 

Bildiriminizden kısa bir süre sonra Halkbank Bank24 Kartı’nız, adresinize gönderilecektir. Kayıp çalıntı nedeni ile yenilemelerde kart numarası değişmektedir. Bu nedenle adresinize gönderilecek yenilenen Banka24 Kartı’nız için yeni şifre oluşturmanız gerekmektedir. 

Ek kartlarınızın ve bu kartların kullanılması için gerekli olan şifrelerin kayıp/çalıntı/zorla alınma/herhangi bir nedenle elden çıkması durumunda da yukarıda yer verilen uygulama aynen geçerli olacaktır.

Kartınızı Kullanırken

  • Bank24 Kartı’na ilişkin sorumluluğunuz, kartın zilyetliğinize geçtiği veya fiziki varlığı bulunmayan kart numarasını öğrendiğiniz andan itibaren başlayacaktır.
  • Bank24 Kartı’nızı teslim alır almaz, kartın arka yüzünde yer alan imza bandını imzalamayı unutmayınız.
  • Bank24 Kartı’nız ile yaptığınız alışverişlerde işyerinin düzenlediği satış belgesini üzerindeki kart numarası/ad soyad/tutar bilgilerini dikkatlice inceleyiniz. Satış belgesinin hatalı düzenlenmiş olması halinde, hatalı belgenin gözetiminizde imha edilmesini sağlayınız. Satış belgesinin size verilen nüsahasını saklayınız.
  • Bank24 Kartı’nız ile yaptığınız alışverişlerde; ödeme yapıldıktan sonra kartınızı geri aldığınızı kontrol ediniz.
  • Bank24 Kartı’nızın Halkbank Bank24’lerinde, yurt içi/yurt dışı diğer banka ATM’lerinde alıkonulması durumunda vakit kaybetmeksizin derhal herhangi bir Halkbank Şubesine ya da 0850 222 0 400 veya 444 0 400’ü arayarak Halkbank Dialog’a başvurmalısınız. ATM kullanımında yardım etmek amacıyla yaklaşan kişilerin yardım teklifini kabul etmemelisiniz.
  • Bank24 Kartı şifreniz sizin dışınızdaki hiç kimse tarafından bilinmemelidir. Banka personeli dahil hiç kimseye hiç bir koşulda (yazılı, sözlü, telefonda, vb.) şifrenizi söylememelisiniz.
  • Herhangi bir işyerinde alışveriş esnasında, satış görevlisi Bank24 Kartı’nızın yanında kimlik belgenizi de görmek istediğinde, lütfen satış görevlisine yardımcı olunuz.
  • Bank24 Kartı'nız ile alışverişlerinizde VISA ve/veya MASTERCARD üyesi işyerleri geçerli kredi kartlarını kabul etmek zorundadır. Aksi bir durumda lütfen Halkbank Dialog’a bilgi veriniz.
  • Güvenliğiniz için Halkbank adı logosu kullanılmış olsa dahi, kişisel bilgilerinizi isteyen e-postalara yanıt vermeyiniz.
  • Bank24 Kartı’nızı kullanırken, hehangi bir sorunla karşılaşmamak için, adres ve diğer iletişim bilgilerinizde meydana gelen değişiklikleri 15 gün içinde herhangi bir Halkbank Şubesine,  Halkbank Dialog’a ya da www.halkbank.com.tr Halkbank İnternet Şubesi’ne bildirmeniz gerekmektedir.
  • Bank24 Kartı’nız ile ilgili her türlü soru ve öneriniz için  Halkbank Dialog’u arayabilirsiniz.

İnternette Güvenli Alışveriş Hizmet Sözleşmesi

İnternette Güvenli Alışveriş Hizmet Sözleşmesi için lütfen tıklayınız.