Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

Güvenlik

İnternet Şubesi Güvenliği

Halkbank İnternet Şubesi Kişisel Güvenlik Ayarlarınız ile daha da güvenli !
 
Son yıllarda internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte internet bankacılığı kanalı ile yapılan işlemlerin de kullanımında büyük bir artış görülmektedir. Bu sebeple Internet üzerinden alışveriş, yatırım ve bankacılık gibi hizmetlerin güvenliği çok daha önemli hale gelmiştir. Türkiye'de bu konuda teknolojiye en büyük yatırımı yapan öncü banka Pamukbank'ı bünyesine katan Halkbank, size en güvenli teknolojiye dayanan İnternet Şubesi'ni sunmaktadır. Halkbank İnternet Şubesi, işlemlerinizi kolayca ve güvenli bir biçimde yapmanıza imkan tanımaktadır.
 
Bilgi güvenliğiniz açısından Bankamız adı ve logosu kullanılarak Bankamız tarafından gönderilmiş gibi gösterilen, dolandırıcılık amaçlı SMS, e-postalarda ve Bankamız adına açılan sahte sosyal medya hesaplarında yer alan linkleri tıklamayınız.
 
Bankamıza ait sosyal medya hesapları aşağıda yer almaktadır:
 
Halkbank Sosyal Medya Hesapları
https://www.facebook.com/halkbank
https://twitter.com/halkbank
https://www.instagram.com/halkbank/
https://www.youtube.com/halkbank
https://www.linkedin.com/company/halkbank
https://plus.google.com/+halkbank
 
Paraf Sosyal Medya Hesapları
https://www.facebook.com/Parafcard/
https://twitter.com/parafcard
https://www.youtube.com/paraf 
https://plus.google.com/+paraf
 
Halkbank; İnternet Şubesi'ne giriş için, hiçbir zaman cep telefonuna ait marka ve model gibi bilgiler talep etmemektedir. Tüm bilgiler güvenli giriş ekranlarından yapılmaktadır. Pop up olarak açılabilecek herhangi bir ekrana bilgi girişi yapmayınız.

Güvenliğiniz İçin

Güvenliğiniz İçin

Halkbank müşterilerinin güvenliğini her zaman ön planda tutmakta olup, bu kapsamda çalışmalarını sürdürmektedir. 
 
Bankamız kanalları aracılığıyla gerçekleştirilen tüm bankacılık işlemlerinin kaydı sistemlerimizde tutulmakta olup, bu kayıtlar müşteri bilgilerinin gizliliği kapsamında güvenli ortamlarda saklanmaktadır. 

Zaman Kontrolü Uygulaması

İnternet Şubesi'ne girdikten sonra 10 dakika içinde işlem yapmaz iseniz, sizin güvenliğiniz için otomatik olarak parola giriş ekranına çıkartılırsınız. Yeniden işlem yapmak için tekrar müşteri numaranızı, parolanızı ve tek kullanımlık şifrenizi girmeniz gerekir. Böylece bilgisayarınızın başından ayrılsanız bile bir başkasının işlem yapmasını engellemiş olursunuz.

Bilgilerin bütünlüğü ve güvenliğini sağlıyoruz

Halkbank İnternet Şubesi ile sizin bilgisayarınız arasındaki verilerin gizliliği ve bütünlüğü TLS 1.2 AES 256 bit şifreleme ile korunmaktadır. Giriş sayfasında alt tarafta bulunan VeriSign'dan alınmış olan sertifika logosunu tıklayarak bağlanılan adresi kontrol ediniz. Halkbank İnternet Şubesi’ne girişte, müşteri numarası ve parola giriş ekranının sol alt köşesinde bulunan Verisign logosuna tıkladığınız zaman, VeriSign'a ait web sitesine ulaşabilir ve girmiş olduğunuz sitenin Halkbank’a ait olduğunu, bilgilerin 256 Bit  TLS ile şifrelendiği, Verisign programları tarafından korunduğu bilgilerini kontrol edebilirsiniz. Ayrıca sayfanın üstünde site name kısmında sube.halkbank.com.tr ifadesi, güvenli bir şekilde Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yaptığınızın göstergesidir.

Güvenli Çıkış

İnternet Şubesi’nde işlemlerinizi tamamladıktan sonra çıkmak istediğinizde sağ tarafta yer alan “Güvenli Çıkış” uygulamasını kullanmanızı öneriyoruz. Halkbank İnternet Şubesi'ne girdikten sonra 10 dakika içinde işlem yapmaz iseniz, sizin güvenliğiniz için otomatik olarak şifre giriş ekranına çıkartılırsınız.

İnternet Şubesi Güvenli Kullanım Kılavuzu

  • İnternet Şubesi giriş sayfasındayken tarayıcınızın adres bölümünde  https://sube.halkbank.com.tr  yazdığından emin olunuz.
  • Halkbank e-mail aracılığıyla kişisel bilgilerinizi ya da şifrelerinizi kesinlikle talep etmemektedir. Aldığınız e-posta sizi kişisel bilgilerinizi veya şifrenizi girmeniz için bir siteye yönlendiriyorsa, derhal 0850 222 0 400 veya 444 0 400’den Halkbank Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde 4 nolu İnternet Şubesi, SMS, Mobil ve Şifrebaz Destek Hizmetleri menüsünden 3 nolu İnternet Şubesi Destek Hattı’mıza bilgi veriniz ve lütfen hiçbir bilgi girişi yapmadan tarayıcı programınızın penceresini kapatınız.
  • Halkbank İnternet Şubesi giriş sayfasındayken tarayıcınızın adres çubuğunda kilit olup olmadığını kontrol ediniz. Kilit üzerine çift tıklanınca açılan sertifikada görüntülenen adres bilgisinin (issued to) sube.halkbank.com.tr olduğundan emin olunuz.
  • İnternet Cafe gibi internetin ve bilgisayarın ortak kullanıldığı alanlarda Halkbank İnternet Şubesi’ne girmemeye dikkat ediniz.
  • Halkbank İnternet Şubesi’nde işlemlerinizi sona erdirdikten sonra mutlaka “Güvenli Çıkış” butonunu kullanınız.
  • İnternet bankacılığı erişimi yapılan bilgisayarlarda “Desktop Firewall” (kişisel güvenlik duvarı) veya “windows firewall” (windows güvenlik duvarı) uygulamaları kullanı nız. Bu uygulamalarla kullanılmayan port ve servisleri kapatınız.
  • Devamlı güncellenen bir Antivirus ürünü kullanınız .
  • Halkbank İnternet Şubesi'ne girerken kullanılan şifre girişlerinde sanal klavyeyi tercih ediniz.
  • Kullanıdığınız şifrelerin, basit ve tahmin edilebilir (yaşgünü, doğum tarihi vb.) olmamasına özen gösteriniz.
  • Halkbank İnternet Şubesi'ne girdiğinizde son hesap hareketlerinizi kontrol ediniz, olağandışı durumlarda  Halkbank Dialog'u arayınız.
  • Halkbank İnternet Şubesi işlemlerinizde, güvenliğinizi daha da artırmak istiyorsanız Şifrebaz ve/veya Şifrebaz Cep kullanabilirsiniz.
  • Bankamız personeli dahil hiç kimseye şifrelerinizi hiçbir zaman söylemeyiniz ve kişisel bilgilerinizi üçüncü şahıslarla paylaşmayınız .
  • Halkbank İnternet Şubesi şifrenizi ve parolanızı herhangi bir yere yazmayınız ya da kaydetmeyiniz.
  • Güvenlik ayarlarınızı kişisel tercihleriniz doğrultusunda yeniden belirleyebilirsiniz. Güvenlik ayarlarınızı Halkbank İnternet Şubesi'nde Güvenlik menüsü altında yer alan seçeneklerden güncelleyebilirsiniz. Örneğin, Halkbank İnternet Şubesi'nden yapılmasını istemediğiniz işlemler için kısıt oluşturabilir, yapacağınız işlemlere ilişkin limit belirleyebilirsiniz.

Dİkkat Etmeniz Gerekenler

  • Halkbank e-mail aracılığıyla kişisel bilgilerinizi ya da şifrelerinizi kesinlikle talep etmemektedir. Aldığınız e-posta sizi kişisel bilgilerinizi veya şifrenizi girmeniz için bir siteye yönlendiriyorsa, derhal 0850 222 0 400 veya 444 0 400’den Halkbank Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde 4 nolu İnternet Şubesi, SMS, Mobil ve Şifrebaz Destek Hizmetleri menüsünden 3 nolu İnternet Şubesi Destek Hattı’mıza bilgi veriniz.
  • Halkbank İnternet Şubesi'nde en iyi kullanım, görüntü ve üst seviye güvenlik için Internet Explorer 9.0, Chrome 13.0 ve/veya Firefox 3.0 üstü tarayıcıları kullanmanız gerekmektedir. Bu sebeple eğer kullandığınız internet tarayıcısı Internet Explorer 9.0 dan eski bir versiyonsa (5.0 veya 5.5 gibi), Chrome 13.0'dan eski bir versiyonsa veya Firefox 3.0 dan eski bir versiyonsa, versiyonunuzu yükseltmeniz gerekmektedir. Ayrıca internet tarayıcınız Safari, Netscape veya Opera ise bu tarayıcıların da güncel versiyonlarını kullanmalısınız..
  • Web sitemiz ya da İnternet Şubemize girmek istediğinizde tarayıcınıza sayfa adresini yeniden yazarak giriniz.
  • İnternet Şubesi giriş sayfasındayken tarayıcınızın adres bölümünde "https://sube.halkbank.com.tr/InternetSubesi" yazdığından emin olunuz.
  • İnternet Şubesi giriş sayfasındayken  tarayıcınızın alt bar' ında kilit olup olmadığını kontrol ediniz. Kilit üzerine çift tıklanınca açılan sertifikada görüntülenen adres bilgisinin (issued to) sube.halkbank.com.tr olduğundan emin olunuz.
  • Web sitemize ulaşmak için www.halkbank.com.tr adresleri dışında adres kullanmayınız. ( www.halkbank.com, www.halkbank.org, www.halkbank.gen.tr gibi)
  • Bilgisayarınıza lisanssız ya da kaynağı belli olmayan programlar yüklemeyiniz.
  • İnternet bağlantısı olan bilgisayarlarınıza Anti Virüs programları ve Anti Spyware yazılımları kurmanız ve bu programları ve yazılımları düzenli olarak güncellemelisiniz.
  • İnternet Cafe gibi İnternetin ve bilgisayarın ortak kullanıldığı alanlarda İnternet Şubesi’ne girmemeye dikkat ediniz.
  • Halkbank İnternet Şubesi’nde işlemlerinizi sona erdirdikten sonra mutlaka “Güvenli Çıkış” butonunu kullanınız.
  • Lisanslı işletim sistemleri kullanılmalı ve Windows güvenlik yamaları düzenli olarak uygulanmalıdır. Güvenlik açıklarının kapatılması için yazılımcı firmaların yayınladığı “yama"lar (update) vakit geçirilmeden uygulanmalıdır. Windows için windowsupdate.microsoft.com adresi kullanılmalıdır.
  • İnternet şubeye giriş yapılan bilgisayarlarda güvenilmeyen (internet üzerinde bedava oyunlar, dosya paylaşımı programları v.b) programlar kullanılmamalıdlır.
  • Anında Mesajlaşma (Instant Messaging –IM) uygulamalarında (MSN vb.) kesin olarak tanınmayan kişilerden dosya transferi yapılmamalıdır.
  • Tanımadığınız kişilerden gelen mesajlar hiç açılmadan silinmelidir. Tanıdığınız kişilerden dahi gelse e-postaların ekindeki güvenilmeyen dosyalar çalıştırılmamalıdır.
  • Internet şube erişimi yapılan bilgisayarlarda “Desktop Firewall” (kişisel güvenlik duvarı) veya “windows firewall” uygulamaları kullanılmalıdır. Bu uygulamalarla kullanılmayan port ve servisler kapatılmalıdır.
  • İnternete erişim için ADSL modem kullanılıyorsa, bu modemlerin fabrika ayarı olarak gelen şifreleri kurulum sırasında değiştirilmelidir. Kablosuz ağ desteği veren modemlerde, kablosuz ağa giriş şifreli olarak yapılmalıdır. Bu modemler kullanılmadıkları zaman kapalı tutulmalıdırlar.
  • Zararlı kodların sisteminize zarar vermesini engellemek için, bilgisayalara kısıtlı hakları olan kullanıcı yetkileriyle giriş yapılmalıdır. Sistem yöneticisi (Administrator) haklarıyla çalışılmamalıdır.
  • Internet şubeye girerken kullanılan şifre girişlerinde sanal klavye tercih edilmelidir.
  • Kullanıdığınız şifreler, basit ve tahmin edilebilir (yaşgünü, doğum tarihi vb.) olmamalıdır.
  • E-posta ile gelen ve içeriğinde para kazanıldığını bildiren, kolay para kazanma yöntemleri öneren, kişisel bilgilerinizi güncellemenizi isteyen mesajlara tıklanmamalıdır.
  • Halkbank İnternet Şubesi'ne girdiğinizde son hesap hareketlerinizi kontrol ediniz, olağandışı durumlarda Halkbank Dialog'u arayınız.

Dolandırıcılık Hakkında

Truva (Trojen), Key-Logger, Screen Logger gibi Programlar

Size faydalı ve ilginçmiş gibi görünen ancak bilgisayarınıza yüklenip çalıştırıldığında zarar veren yazılımlardır. Zararsız bir programın (oyunlar, anlık bilgi veren yazılımlar, vs) içine ek olarak yerleştirilebilirler veya Truva yazılımının başka bir şeymiş gibi görünmesi sağlanabilir.

Keylogger, bilgisayar kullanıcılarının internette dolaşırken, klavye kullanarak girdikleri bilgileri kaydeden ve bu bilgileri kötü niyetli kişilere gönderen bir yazılım türüdür.
Keylogger yazılımları, yeterince korunmayan bilgisayarlara korsanlar tarafından sistem açıklarından yararlanılarak uzaktan yüklenebileceği gibi kullanıcı tarafından oyunlar, e-postalar, vs aracılığıyla farkında olmadan da yüklenebilir. Keylogger yüklenmiş bir bilgisayardan internet şubesine giriş yapıldığında kullanılan tüm bilgiler korsanlar tarafından ele geçirilebilir.

Screenlogger, keylogger ile aynı prensipte çalışan ve klavye tuşları yerine ekran görüntülerini kaydeden bir yazılım türüdür. Bilgisayarınızda mouse ile tıkladığınız her anın resmini çekerek kaydeden bu programlar sayesinde sanal klavye kullanılarak girilen bilgiler de ele geçirilebilmektedir.

Phishing (Olta Saldırıları)

İnternet suçları arasında en yaygın ve tehlikeli olanlarından biridir. Bu saldırıların amacı bireylerin veya kurumların finansal işlem yapmak için kullanılan bilgilerini çalmaktır.

Sahtekarlığı gerçekleştirecek kişi/kişiler; bir banka, kart şirketi veya finansal işlemler gerçekleştiren bir finans şirketinden geliyormuş gibi hazırladığı sahte e-postayı, elde edebildiği tüm e-posta adreslerine gönderir. E-postanın konusu; müşterilerin bilgilerinin güncellenmesi veya şifrelerin değiştirilmesi amacı içeren ifadelerden ve ilgili kurumların sayfalarının birebir kopyası şeklinde görünen internet sayfalarına giden linklerden oluşmaktadır.

Bazı müşteriler, tehlikenin farkında olmadan, istenilen bilgileri doldurarak e-postalara cevap verirler. Bunun sonucunda, müşterinin kişisel bilgileri ve şifreleri dolandırıcılar tarafından çalınmış olur.

Phishing metodu ile yapılan online sahtekarlıkta hangi bilgiler çalınmaktadır?

  • Kredi, debit/ATM kart numaraları/CVV2,
  • Hesap numaraları,
  • Şifreler ve parolalar,
  • İnternet Bankacılığına girişte kullanılan kullanıcı kodu ve şifreleri.
Sahte Siteler
Dolandırıcılar, özellikle banka ve finans kurumlarının sitelerinin görsel olarak benzerlerini hazırlayıp bu sitelere girilen bilgilerin kendilerine gönderilmesini sağlayabilirler. İnternet dolandırıcıları, bu sahte sitelere arama motorlarındaki reklam/sponsor linkleriyle ziyaretçi çekebilecekleri gibi, gerçek sitenin adresinin çok benzeri bir adrese yerleştirerek kişilerin yanlışlıkla gelmelerini de bekleyebilirler.
 
Ziyaretçileri sahte sitelere çekmek için en çok kullanılan yöntem phishingdir.
 

Kişisel Güvenlik Ayarları ve SMS Şifresi

Kişisel Güvenlik Ayarlarınız ile işlemleriniz daha da güvenli !

İşlem ve Hesap kısıtlama: İnternet Şubesi'nde kullanmak istemediğiniz hesaplarınızı veya İşlem tiplerini, isterseniz şubeden Müşteri temsilcinizin yardımı ile, isterseniz 0850 222 0 400 veya 444 0 400'den Halkbank Dialog’u arayarak, isterseniz İnternet Şubesi Ayarlarım Bölümünden kısıtlayabileceksiniz. 

İşlem Limitleri: İşlem tiplerini veya hesapları kısıtlamak istemiyorsunuz ama günlük belli bir limitin üzerinde risk almak istemiyorsunuz; bu durumda işlem tiplerine göre istediğiniz günlük limiti (banka genel limitlerinin altında) kendiniz belirleyebilirsiniz. 
 
SMS Talimatları: İnternet şubesi'nde SMS bankacılığı hizmeti talimatı verdikten sonra, belirlediğiniz işlemler için cep telefonunuza SMS ile bilgi gelmesini sağlayabilirsiniz. Kolay ve hızlı. Böylece siz bilgisayarınızın başında olmasanız da gerçekleşen işlemler SMS ile cebinizde
 
SMS Şifresi ile güvenliğinizi artırdık
 
SMS Şifresi: İnternet Şubesi girişinde tek kullanımlık şifre yöntemlerinden biri olan SMS şifresi ile İnternet Bankacılığı hizmetleri daha da güvenli hale gelmiştir. Ayrıca İnternet Şubesi'nde para transferi işlemlerinizi de tek kullanımlık SMS şifreler ile onaylayabileceksiniz.  

Ücret: SMS Şifresi, SMS aracılığıyla T.Halk Bankası A.Ş tarafından gönderildiği için, tamamen ücretsizdir.
 
Kayıt: İnternet Şubeye giriş yapıldıktan sonra, Güvenlik ayarlarından bilgilerinizi ve telefon numaranızı kontrol edin. Bilgilerinizde herhangi bir eksik/ hata yok ise tamam tuşuna basarak SMS Şifresi başvurunuzu tamamlamış olursunuz. Eksik/hatalı bilgi bulunması durumunda ise bilgilerinizin güncellenmesi için sizi en yakın şubeye bekliyoruz.
 
Kullanım: Para transferi işlemi yapılırken cep telefonunuza gelen SMS Şifresi, ekranda ilgili alana 2 dakika içerisinde girilerek devam tuşuna basılır.
 
SMS Şifresinin 3 kez üst üste hatalı girilmesi durumunda güvenliğiniz için işleminiz kısıtlanır. İşlem üzerindeki kısıtın kaldırılması için Halkbank Dialog’u  arayabilir veya en yakın şubeye başvurabilirsiniz.

İnternet Şubesi'nde Dikkat Etmeniz Gerekenler

BDDK tebliği uyarınca Halkbank İnternet Şubesine girişte tek kullanımlık şifre kullanımı zorunlu hale gelmiştir. Yapılan çalışmalar sonrasında, İnternet Şubesi ile ilgili yeni uygulamalar ve düzenlemeler aşağıda yer almaktadır:

  • Halkbank İnternet Şubesi’ne, 5 haneli internet şifreniz yerine, artık tek kullanımlık şifreler ile giriş yapabileceksiniz. Tek kullanımlık şifre yöntemleri Şifrebaz, Şifrebaz Cep ve SMS Şifre’dir.
  • Mevcut müşterilerimizin düzenleme sonrasında İnternet Şubesi’ne ilk girişlerinde müşteri numarası ve parolaları yanında eğer kullanıyorlar ise;
    • Şifrebaz veya Şifrebaz Cep ile üretmiş olduğu şifreyle,
    • Şifrebaz/Şifrebaz Cep kullanmıyorlar ise bankamızda kayıtlı cep telefonlarına gönderilecek SMS şifre ile giriş yapması gerekmektedir.
  • Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yapıldıktan sonra, ilk olarak parola değişiklik sayfasına yönlendirileceksiniz. Bu sayfada yer alan mevcut parola sahasına, Halkbank İnternet Şubesine girişte kullandığınız parolanızı ve yeni belirlemek istediğiniz parolanızı girmeniz gerekmektedir.
  • Şifrebaz veya Şifrebaz Cep kullanmıyorsanız, İnternet Şubesi’ne girişte şifre sahasına cep telefonunuza  gelen SMS şifrenizi arka arkaya belirli bir sayıda yanlış girmeniz durumunda kullanıcınız blokelenecektir.