2009 Faaliyet Raporu
> PDF İndir > İletişim > English
Sunuş

Kartlı Ödeme Sistemleri ve Alternatif Dağıtım Kanalları

İşlem maliyetlerini aşağıya çekmek Halkbank’ın son yıllarda uyguladığı köklü değişim programının önemli hedeflerindendir.

Stratejik hedef
İşlem maliyetlerini aşağıya çekmek Halkbank’ın son yıllarda uyguladığı köklü değişim programının önemli hedeflerindendir. Bu kapsamda yürütülen tüm çalışmalar, başta şube ağında olmak üzere, operasyonel maliyetlerin düşürülmesini ve yoğun teknoloji kullanımı ile etkinliğin artırılmasına odaklanmıştır. Bu doğrultuda Banka’nın fiziki hizmet ağının üzerindeki operasyonel yükün kademeli olarak Alternatif Dağıtım Kanalları (ADK)’na kaydırılması öncelikli hedef olmuştur.

2009 yılında

Halkbank, ADK’larını

amacıyla kullanmaya devam etmiş ve bu alandaki stratejik hedefini büyük oranda gerçekleştirmiştir.

Halkbank’ın müşteri sayısı 2009 yılında artmaya devam etmiştir. Banka, uygulamakta olduğu stratejileri sayesinde, müşteri sayısının getirdiği ek operasyonel yükü kolaylıkla cevaplayabilmiştir.

Halkbank, ürün-hizmet-ADK entegrasyonu ve kullanım oranlarında kaydettiği performans ile ADK’ların son yıllardaki en başarılı kullanıcılarından biri konumuna gelmiştir.

2009 yılında Halkbank’ta bankacılık işlemlerinin %70’i bu kanallardan gerçekleştirilmiştir.

Halkbank’ın ADK’ları şubeler üzerindeki işlem yükünü büyük bir hızla devralmaya devam etmiş, en yüksek işlem artışının ATM’lerde gerçekleştiği görülmüştür.

Halkbank ADK’ları ISO 9001 standardında faaliyet gösteriyor.
Halkbank, kaliteli hizmeti sürekli kılmak ve artırmak amacıyla tüm kartlı ürünlerini ve ADK’larını kapsayan projeler yürütmektedir. Gerçekleştirilen çalışmaların en önemlisi ISO 9001 standardının 2008 versiyonu çalışması olmuştur. ADK’larda ISO 9001 standardı ile Halkbank, bankacılık sektöründe bir ilki daha gerçekleştirmiştir.

Halkbank internet şubesi hızlı bir büyüme kaydediyor.
Halkbank müşterileri internet şubesini yoğun olarak kullanmaktadırlar. Diğer taraftan Banka, şubelerde sunduğu nakit dışı hizmetlerin internet bankacılığına entegrasyonu çalışmalarına 2009 yılında da devam etmiştir. 2009 yıl sonu itibarıyla internet bankacılığı aktif üye sayısı %76, toplam işlem adedi %45, web sitesi sayfa ziyaret edilme oranı ise %82 artış göstermiştir.

Web tabanlı hizmetler

Halkbank, mümkün olan her alanda hizmetlerini web’e taşımayı öngörmektedir.
Halkbank’ın müşterilere çeşitli ürün ve hizmetleri web üzerinden sunma hedefi çerçevesinde, yeni portallar aracılığıyla sunulan özel hizmetlerin geliştirilmesi çalışmalarına devam edilmektedir.

2009 yılı içinde tamamlanarak açılan Kültür Sanat Portalı, Halkbank’ın değişen yüzünün ve yenilikçi yapısının ifadesidir.

Halkbank Spor Kulübü Portalı ise Halkbank’ın spora verdiği desteğin güzel bir örneği olmuştur.

Halkbank Dialog Çağrı Merkezi
Altyapısı tamamlanan ve müşterilerin tüm sesli, e-posta, faks ve chat gibi iletişimlerini merkezi olarak yönetmelerine olanak sunan Halkbank Dialog Çağrı Merkezi sayıları artan iyi eğitimli ve deneyimli müşteri temsilcileri ile daha kaliteli hizmet sunmaya devam etmektedir.

Çağrı Merkezi’ni kullanan aktif müşteri sayısı 2009 yılında %40 artarken, gelen çağrı adedi 2008’e göre %98 oranında artmıştır.

Bank24 ağındaki gelişmeler...
Müşterilerin, Halkbank’ın hizmetlerine çok daha rahat erişimini sağlayan Bank24’lerin sayısı hızla yükselmektedir.

Toplam Bank24 sayısı, 2009 yılında %29 artarak 1.270 adede ulaşmıştır. Şube dışında kurulu ATM adedi ise %75 artışla 365 adede yükselmiş bulunmaktadır.

Halkbank ATM’lerindeki para çekme işlem adetleri ve ciroları %55’in üzerinde artış göstermiştir. Parasal işlemler cirosu 14,9 milyar TL’ye ulaşmış; nakit işlemler hariç fatura ödeme, yatırma ve para transfer işlem adetlerinde ise %110 oranında artış sağlanmıştır.

Halkbank ATM’lerinin daha verimli kullanılabilmesi için başlatılan Ortak ATM projesi Türkiye’deki tüm ATM’lerle birlikte tek ATM’ye dönüştürülmüştür. 2009 yıl sonunda Halkbank ATM’lerinden diğer banka kartları ile 3 milyon adet işlem gerçekleştirilmiştir.

Mobil ve TV bankacılığı
Dağıtım kanalları için oluşturulan yeni altyapı ile birlikte, Halkbank, mobil bankacılıkta da 3. nesil uygulamalara geçme çalışmalarına devam etmektedir.

Digitürk işbirliği ile sunulan TV Bankacılığı kapsamında, müşterilerin bulundukları yerden Halkbank Bireysel Bankacılık kampanyalarından haberdar olabilmelerine imkân tanınmıştır.