• Halkbank e-mail aracılığıyla kişisel bilgilerinizi ya da şifrelerinizi kesinlikle talep etmemektedir. Aldığınız e-posta sizi kişisel bilgilerinizi veya şifrenizi girmeniz için bir siteye yönlendiriyorsa, derhal 444 0 400 numaralı telefondan 4'ü tuşlayarak İnternet Şubesi Destek Hattı’mıza bilgi veriniz.
  • Halkbank İnternet Şubesi'nde en iyi kullanım, görüntü ve üst seviye güvenlik için Internet Explorer 6.0 ve/veya Mozilla Firefox 1.0 üstü tarayıcıları kullanmanız gerekmektedir. Bu sebeple eğer kullandığınız internet tarayıcısı Internet Explorer 6.0 dan eski bir versiyonsa (5.0 veya 5.5 gibi) veya Mozilla Firefox 1.0 dan eski bir versiyonsa, versiyonunuzu yükseltmeniz gerekmektedir. Ayrıca internet tarayıcınız Safari, Netscape veya Opera ise bu tarayıcıların da güncel versiyonlarını kullanmalısınız.
  • Web sitemiz ya da İnternet Şubemize girmek istediğinizde tarayıcınıza sayfa adresini yeniden yazarak giriniz.
  • İnternet Şubesi giriş sayfasındayken tarayıcınızın adres bölümünde "https://sube.halkbank.com.tr/InternetSubesi" yazdığından emin olunuz.
  • İnternet Şubesi giriş sayfasındayken  tarayıcınızın alt bar' ında kilit olup olmadığını kontrol ediniz. Kilit üzerine çift tıklanınca açılan sertifikada görüntülenen adres bilgisinin (issued to) sube.halkbank.com.tr olduğundan emin olunuz.
  • Web sitemize ulaşmak için www.halkbank.com.tr adresleri dışında adres kullanmayınız. ( www.halkbank.com, www.halkbank.org, www.halkbank.gen.tr gibi)
  • Bilgisayarınıza lisanssız ya da kaynağı belli olmayan programlar yüklemeyiniz.
  • İnternet bağlantısı olan bilgisayarlarınıza Anti Virüs programları ve Anti Spyware yazılımları kurmanız ve bu programları ve yazılımları düzenli olarak güncellemelisiniz.
  • İnternet Cafe gibi İnternetin ve bilgisayarın ortak kullanıldığı alanlarda İnternet Şubesi’ne girmemeye dikkat ediniz.
  • Halkbank İnternet Şubesi’nde işlemlerinizi sona erdirdikten sonra mutlaka “Güvenli Çıkış” butonunu kullanınız.
  • Lisanslı işletim sistemleri kullanılmalı ve Windows güvenlik yamaları düzenli olarak uygulanmalıdır. Güvenlik açıklarının kapatılması için yazılımcı firmaların yayınladığı “yama"lar (update) vakit geçirilmeden uygulanmalıdır. Windows için windowsupdate.microsoft.com adresi kullanılmalıdır.
  • İnternet şubeye giriş yapılan bilgisayarlarda güvenilmeyen (internet üzerinde bedava oyunlar, dosya paylaşımı programları v.b) programlar kullanılmamalıdlır.
  • Anında Mesajlaşma (Instant Messaging –IM) uygulamalarında (MSN vb.) kesin olarak tanınmayan kişilerden dosya transferi yapılmamalıdır.
  • Tanımadığınız kişilerden gelen mesajlar hiç açılmadan silinmelidir. Tanıdığınız kişilerden dahi gelse e-postaların ekindeki güvenilmeyen dosyalar çalıştırılmamalıdır.
  • Internet şube erişimi yapılan bilgisayarlarda “Desktop Firewall” (kişisel güvenlik duvarı) veya “windows firewall” uygulamaları kullanılmalıdır. Bu uygulamalarla kullanılmayan port ve servisler kapatılmalıdır.
  • İnternete erişim için ADSL modem kullanılıyorsa, bu modemlerin fabrika ayarı olarak gelen şifreleri kurulum sırasında değiştirilmelidir. Kablosuz ağ desteği veren modemlerde, kablosuz ağa giriş şifreli olarak yapılmalıdır. Bu modemler kullanılmadıkları zaman kapalı tutulmalıdırlar.
  • Zararlı kodların sisteminize zarar vermesini engellemek için, bilgisayalara kısıtlı hakları olan kullanıcı yetkileriyle giriş yapılmalıdır. Sistem yöneticisi (Administrator) haklarıyla çalışılmamalıdır.
  • Internet şubeye girerken kullanılan şifre girişlerinde sanal klavye tercih edilmelidir.
  • Kullanıdığınız şifreler, basit ve tahmin edilebilir (yaşgünü, doğum tarihi vb.) olmamalıdır.
  • E-posta ile gelen ve içeriğinde para kazanıldığını bildiren, kolay para kazanma yöntemleri öneren, kişisel bilgilerinizi güncellemenizi isteyen mesajlara tıklanmamalıdır.
  • Halkbank İnternet Şubesi'ne girdiğinizde son hesap hareketlerinizi kontrol ediniz, olağandışı durumlarda 444 0 400 Halkbank Dialog'u arayınız.