Şifrebaz nedir?
Şifrebaz, Halkbank İnternet Şubesi’nden yapacağınız bankacılık işlemleri için ek güvenlik imkânı sağlayan, tek kullanımlık şifre üretme cihazıdır.
 
Şifrebaz her seferinde size özel, yeni ve tek kullanımlık şifreler üreterek İnternet Bankacılığı işlemlerinizi daha da güvenli bir şekilde yapmanızı sağlar. Şifrebaz’ın kolay ve pratik kullanımı sayesinde şifrelerinizi hatırlamak zorunda da kalmazsınız.
Şifrebaz Başvurusu
Şifrebaz’a Halkbank Şubeleri, 444 0 400 Halkbank Dialog veya Halkbank İnternet Şubesi aracılığıyla başvurabilirsiniz.

Halkbank Şubeleri’nden başvuru yapmak için;

  • Size en yakın Halkbank Şubesi’ne uğrayarak Şifrebaz Başvuru Formu’nu doldurmanız yeterli olacaktır.

444 0 400 Halkbank Dialog’dan başvuru yapmak için;

  • 444 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde 6 nolu Başvurular menüsünden 2 nolu Şifrebaz Başvurusunda Bulunmak seçeneğini tuşlayınız.
  • Ya da 4 nolu İnternet Şubesi, Mobil, TV Bankacılığı ve Şifrebaz Destek Hizmetleri menüsünden 1 nolu Sertifika Tanımlama İşlemi, 2 nolu İşlem Limiti, İşlem Kısıtı ve Parola İşlemleri ya da 4 nolu Şifrebaz İşlemleri seçeneğini tuşlayınız.
  • Müşteri numaranız ve internet şifrenizi giriniz.
  • Müşteri Temsilcinize bağlanarak Şifrebaz başvurunuzu tamamlayınız.

Halkbank İnternet Şubesi’nden başvuru yapmak için;

  • Müşteri numarası, parola ve şifreniz ile Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yaptıktan sonra “Güvenlik” menüsü altındaki “Şifrebaz Başvurusu” seçeneğini seçiniz.
  • Şifrebaz Talep Sözleşmesi’ni okuyup onaylayınız.
  • Bankamızda kayıtlı adreslerinizden Şifrebaz’ın gönderilmesini istediğiniz adresi seçerek başvuru işlemini tamamlayınız.
Başvuru işleminizi tamamladıktan sonra Şifrebaz’ınız en kısa sürede adresinize teslim edilecektir.
Şifrebaz Elinize Ulaştığında
Elinize ulaşan Şifrebaz’ı kullanmaya başlamak için Şifrebaz’ın PIN Kodunu değiştirmeniz gerekmektedir. PIN kodunuzu değiştirmek için;
  • Şifrebaz’ın sağ alt köşesindeki ok işaretli tuşa basarak Şifrebaz’ı açtıktan sonra, ilk açılış PIN Kodu olan 2580’i giriniz.
  • Ekranda NEW PIN yazısı çıktığında kendi belirleyeceğiniz 4 basamaklı yeni bir PIN giriniz. Belirleyeceğiniz yeni PIN kodunun doğum tarihi, artan/azalan/ardışık/aynı rakamlardan oluşmamasına dikkat ediniz.
  • PIN CONF yazan ekranda bu PIN Kodunu tekrar girerek, PIN Kodunuzu doğrulayınız.
  • NEW PIN CONF yazısı ekranda görüntülendiği anda Şifrebaz’ınızın açılış kodu, yeni belirlediğiniz PIN ile değişmiş demektir.
Şifrebaz Aktifleştirme
Şifrebaz’ı açtıktan sonra kullanabilmeniz için aktifleştirmeniz gerekmektedir. Aktifleştirme işleminizi Halkbank İnternet Şubesi’nden, 444 0 400 Halkbank Dialog’dan ya da Halkbank Şubeleri’nden gerçekleştirebilirsiniz.
 
Halkbank İnternet Şubesi’nden aktifleştirmek için;
  • Müşteri numarası, parola ve şifreniz ile Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yaptıktan sonra “Güvenlik” menüsü altındaki “Şifrebaz Aktifleştirme” seçeneğini tıklayınız.
  • Şifrebaz’ın seri numarasını ilgili sahaya giriniz.
  • Cep telefonunuza otomatik olarak SMS ile şifre gelecektir.
  • SMS şifresini ilgili sahaya girerek aktifleştirme işlemini tamamlayınız.

444 0 400 Halkbank Dialog’dan aktifleştirmek için;

  • 444 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde 4 nolu İnternet Şubesi, Mobil, TV Bankacılığı ve Şifrebaz Destek Hizmetleri menüsünden 1 nolu Sertifika Tanımlama İşlemi, 2 nolu İşlem Limiti, İşlem Kısıtı ve Parola İşlemleri ya da 4 nolu Şifrebaz İşlemleri seçeneğini tuşlayınız.
  • Müşteri Temsilcinize bağlanarak Şifrebaz seri numarasını iletmeniz durumunda aktifleştirme işleminiz tamamlanmış olacaktır.

Halkbank Şubeleri’nden aktifleştirmek için;

  • Size en yakın Halkbank Şubesi’ne uğrayarak Müşteri Temsilcinize Şifrebaz’ınızın seri numarasını iletmeniz yeterli olacaktır.
Şifrebaz ile Şifre Üretmek için
  • Şifrebaz’ın sağ alt köşesindeki ok işaretli tuşa basarak, Şifrebaz’ı açınız.
  • Kendi belirlediğiniz 4 basamaklı PIN kodunuzu giriniz.
  • Ekranda APPLI_ yazısı görüldüğünde 1 numaralı tuşa basarak 6 basamaklı tek kullanımlık şifreler üretebilirsiniz.
Şifrebaz’ın ürettiği şifreleri Halkbank İnternet Şubesi’ne girişte ve internet şubesinde SMS şifresi sorulan tüm işlemlerde kullanabilirsiniz.
 
Halkbank İnternet Şubesi’nde gerçekleştirdiğiniz işlemlerinizde Şifrebaz’ın ürettiği şifreleri 3 kez hatalı girerseniz Şifrebaz’ınız blokelenecek ve İnternet Şubesi’nde yapmakta olduğunuz işleme kısıtlama getirilecektir. Şifrebaz’ınız blokesini ve işleme ilişkin kısıtı kaldırma işlemini 444 0 400 Halkbank Dialog ya da Halkbank Şubeleri’nden yapabilirsiniz.
Yedek SMS Uygulaması
Yedek SMS şifresi, Şifrebaz’ınızın yanınızda olmadığı, kayıp, çalıntı, bozuk, pilinin bittiği veya kırıldığı durumlarda Halkbank İnternet Şubesi’ni kullanabilmeniz amacıyla oluşturulmuş bir uygulamadır.

Yedek SMS uygulaması ile Halkbank İnternet Şubesi işlemlerinizde kullanabileceğiniz şifreniz cep telefonunuza SMS ile gelecektir.

Yedek SMS uygulamasından yararlanmak için;

  • Size en yakın Halkbank Şubesi’ne giderek Müşteri Temsilciniz aracılığıyla,
  • 444 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde 4 nolu İnternet Şubesi, Mobil, TV Bankacılığı ve Şifrebaz Destek Hizmetleri menüsünden 4 nolu Şifrebaz İşlemleri seçeneğini tuşlayarak,
başvuru yapabilirsiniz.
PIN Kodunuzu Unutursanız
Şifrebaz’ın PIN kodunu 3 kez üst üste hatalı girmeniz durumunda Şifrebaz’ınız otomatik olarak bloke olacaktır. Bu durumda ekranda LOCK ve PIN yazıları ile birlikte 7 basamaklı PUK Kodu görüntülenecektir.
  • Size en yakın Halkbank Şubesi’ne giderek,
  • Ya da 444 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde 4 nolu İnternet Şubesi, Mobil, TV Bankacılığı ve Şifrebaz Destek Hizmetleri menüsünden 4 nolu Şifrebaz İşlemleri seçeneğini tuşlayarak,
PUK Kodunu Müşteri Temsilcinize bildirmeniz durumunda, Müşteri Temsilciniz tarafından size Şifrebaz açma kodunuz iletilecektir. Yeniden aktif hale getirmek için açma kodunu Şifrebaz’a girmeniz yeterli olacaktır.
Şifrebaz’ınız çalışmazsa, kaybolur veya çalınırsa
Şifrebaz’ınızın pili bittiğinde, kırıldığında, bozulduğunda vb. durumlarda artık bu cihaz ile işlem yapamayacaksınız. 444 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak ya da size en yakın Halkbank Şubesi’ne giderek Şifrebaz’ınızı iptal ettirmeniz gerekmektedir. Yeni Şifrebaz talebinizi Halkbank Şubeleri, Halkbank İnternet Şubesi ve 444 0 400 Halkbank Dialog’dan yapabilirsiniz. Şifrebaz’ınız size ulaşana kadar Yedek SMS uygulamasından yararlanabilirsiniz.
 
Şifrebaz’ınız kaybolur veya çalınırsa durumu 444 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak (0 nolu Kayıp Çalıntı Kart ve Şifrebaz Bildirimi seçeneğini tuşlayarak) ya da size en yakın Halkbank Şubesi’ne giderek Müşteri Temsilcinize bildirmeniz halinde Şifrebaz kullanıma kapatılacaktır. Şifrebaz’ınızın ürettiği şifreler ile Halkbank İnternet Şubesi’nden işlem yapılamayacaktır.
 
Yeni Şifrebaz talebinizi Halkbank Şubeleri, Halkbank İnternet Şubesi veya 444 0 400 Halkbank Dialog’dan yapabilirsiniz. Şifrebaz’ınız size ulaşana kadar Yedek SMS uygulamasından yararlanabilirsiniz.
Kurumsal Müşterilerimiz için
Kurumsal müşterilerimiz Şifrebaz başvurularını bağlı bulundukları şubelerinden Kurumsal Müşteriler Şifrebaz Başvuru Formu’nu doldurarak yapabileceklerdir.

Kurumsal müşterilerimiz Şifrebaz aktifleştirme işlemlerini Halkbank İnternet Şubesi ya da bağlı bulundukları şube aracılığıyla gerçekleştirebileceklerdir.
 
Halkbank İnternet Şubesi’nden aktifleştirmek için;
  • Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yaptıktan sonra “Güvenlik” menüsü altındaki “Şifrebaz Aktifleştirme” seçeneğini tıklayınız.
  • Şifrebaz’ın seri numarasını ilgili sahaya giriniz.
  • Cep telefonunuza otomatik olarak SMS ile şifre gelecektir.
  • SMS şifresini ilgili sahaya girerek aktifleştirme işlemini tamamlayınız.
Halkbank Şubeleri’nden aktifleştirmek için;
  • Size en yakın Halkbank Şubesi’ne uğrayarak Müşteri Temsilcinize Şifrebaz’ınızın seri numarasını iletmeniz yeterli olacaktır.
Kurumsal müşterilerimiz, Şifrebaz bloke kaldırma, Şifrebaz’ın çalışmaması durumunda iptal ettirme ve Yedek SMS uygulamasına başvuru işlemlerini bağlı bulundukları şube aracılığıyla gerçekleştirebileceklerdir.
Ticari/KOBİ Müşterilerimiz için
Ticari/KOBİ müşterilerimiz Şifrebaz başvurularını bağlı bulundukları şubelerinden Kurumsal Müşteriler Şifrebaz Başvuru Formu’nu doldurarak yapabileceklerdir.

Ticari/KOBİ müşterilerimiz Şifrebaz aktifleştirme işlemlerini Halkbank İnternet Şubesi, 444 0 401 Halkbank Kobi Dialog ya da bağlı bulundukları şube aracılığıyla gerçekleştirebileceklerdir.

Halkbank İnternet Şubesi’nden aktifleştirmek için;
  • Halkbank İnternet Şubesi’ne giriş yaptıktan sonra “Güvenlik” menüsü altındaki “Şifrebaz Aktifleştirme” seçeneğini tıklayınız.
  • Şifrebaz’ın seri numarasını ilgili sahaya giriniz.
  • Cep telefonunuza otomatik olarak SMS ile şifre gelecektir.
  • SMS şifresini ilgili sahaya girerek aktifleştirme işlemini tamamlayınız.
444 0 401 Halkbank Kobi Dialog’dan aktifleştirmek için;
  • 444 0 401 Halkbank Kobi Dialog’u arayarak Sesli Yanıt Sistemi’nde 2 nolu Bankacılık İşlemleri seçeneğini tuşlayınız.
  • Müşteri numaranız ve dialog şifrenizi giriniz.
  • Müşteri Temsilcinize bağlanarak Şifrebaz seri numarasını iletmeniz durumunda aktifleştirme işleminiz tamamlanmış olacaktır.

Halkbank Şubeleri’nden aktifleştirmek için;

  • Size en yakın Halkbank Şubesi’ne uğrayarak Müşteri Temsilcinize Şifrebaz’ınızın seri numarasını iletmeniz yeterli olacaktır.
Ticari/KOBİ müşterilerimiz, Şifrebaz bloke kaldırma ve Şifrebaz’ın çalışmaması durumunda iptal ettirme işlemlerini bağlı bulundukları şube aracılığıyla gerçekleştirebileceklerdir. Yedek SMS başvurularını ise bağlı bulundukları şube aracılığıyla ya da Dialog müşterisi olmak şartıyla 444 0 401 Halkbank Kobi Dialog’u arayarak müşteri numarası ve dialog şifresi ile gerçekleştirebileceklerdir.
Şifrebaz ile ilgili her türlü soru ve sorunlarınız için
Şifrebaz ile ilgili Sıkça Sorulan Soruları görmek için tıklayınız...
 
Şifrebaz ile ilgili her türlü soru ve sorunlarınız için 444 0 400 Halkbank Dialog’u arayarak Müşteri Temsilcinizden yardım alabilirsiniz.
 
Demo